Szwedzka Federacja Żywieniowa zachęca do konsumpcji ludzkiego mięsa?

dodano: 
02.12.2021
komentarzy: 
0

W Szwecji powstała „szokująca” kampania klimatyczna „Go Sweagan”, której hasło sugeruje promocję konsumpcji ludzkiego mięsa – informuje rp.pl. Celem akcji jest zwrócenie uwagi na problem szybkiego wzrostu ludności na świecie oraz ograniczonej podaży żywności – czytamy.

Źródło przekazuje, że w ramach akcji Szwedzka Federacja Żywieniowa przygotowała satyryczny film zachęcający do konsumpcji ludzkiego mięsa. Głównym bohaterem spotu jest Erik Karlsson, naukowiec i założyciel firmy Swede Meat, który tłumaczy, jak jego zdaniem można byłoby rozwiązać problem niewystarczającej w przyszłości ilości jedzenia. Jego zdaniem wyhodowana w laboratorium „ludzina” może stanowić pełnowartościową alternatywę dla białka pochodzenia zwierzęcego. Sam deklaruje: „Jem ludzkie mięso od dłuższego czasu i nie zwariowałem”. Do swojego pomysłu przekonuje także szwedzkiego aktora Alexandra Skarsgårdowa oraz grupę osób, która uczestniczy w degustacji. Zgromadzone osoby nie są jednak chętne do próbowania potrawy.

Cała kampania, której nazwa w wolnym tłumaczeniu brzmi „Zjedz Szweda”, miała udowodnić, że ludzie nie są gotowi na to, aby jeść ludzkie mięso, nawet jeśli miałoby powstawać w laboratorium. Satyryczna akcja ma sprowokować do publicznej debaty na temat metod zrównoważonej produkcji żywności – wyjaśnia źródło.

Rp.pl przytacza wypowiedź przewodniczącego Szwedzkiej Federacji Żywności Larsa Appelqvisty: „Nasze firmy są w czołówce zrównoważonej produkcji, a wiele naszych praktyk może być powielanych przez producentów na całym świecie. Ale pragniemy również czerpać inspirację z innych krajów i branż oraz uzyskiwać nowe pomysły na to, jak możemy stać się jeszcze bardziej zrównoważonymi w kraju”. (as)

Źródło:

klimat.rp.pl, „Jem ludzkie mięso i nie zwariowałem”. Kontrowersyjna kampania w Szwecji, A. Beldowicz, 26.11.2021 / zdjęcie główne: youtube.com/Eat a Swede
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin