Szymczak o wizerunku PR-u
Magazyn Media i Marketing przedstawia sylwetkę Rafała Szymczaka, prezesa ZFPR oraz dyrektora zarządzającego w agencji PR Profile. „(…) PR nie ma w Polsce idealnego wizerunku. (…) Ci, którzy pracują nad wizerunkiem innych, sami muszą się postarać o lepszy image. Trzeba jednak pamiętać, że jako branża jesteśmy bardzo rygorystycznie ocenieni, podobnie jak inne zawody zaufania publicznego, staramy się więc pracować nad wizerunkiem, podnosząc kompetencje zawodowe i dbając o obszar tzw. etyki profesjonalnej”. W dalszej części artykułu czytamy o projektach ZFPR i agencji Profile. „Za jeden z najważniejszych dla firmy i dla siebie samego uważa projekt kampanii informacyjnej reformy systemu emerytalnego”. Dotyczył on rewolucyjnej reformy, a ponadto był to temat bardzo wrażliwy społecznie. Obecnie Szymczak wraz z PAP-em pracuje nad projektem obsługi mediowej 60. rocznicy wyzwolenia obozu w Oświęcimiu. Jeśli chodzi o rozwój agencji, Szymczak planuje postawić nacisk na CSR i wykorzystanie internetu. Na koniec dodaje, że są to „obszary charakterystyczne dla rozwoju PR na świecie i w Polsce będą miały także coraz większe znaczenie”.