Telewizja rośnie w siłę

dodano: 
16.04.2009
komentarzy: 
0

W pierwszej piętnastce rankingu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”, opracowywanego przez Instytut Monitorowania Mediów, znalazły się cztery stacje telewizyjne i dwie radiowe. Gazetą, którą inne media cytowały najczęściej w lutym była Rzeczpospolita, stacją radiową - RMF FM, a telewizyjną - TVN24.
 
Na Rzeczpospolitą inne media powoływały się 1235 razy. Wynik ten gazeta zawdzięcza przeprowadzanym rankingom i sondażom, artykułom z zakresu polityki polskiej oraz analizom dotyczącym ekonomii, rynku i finansów. W lutym Dziennik (905) zdetronizował Gazetę Wyborczą (806) zajmując drugie miejsce dzięki odniesieniom do informacji dotyczących polityki polskiej, wejścia Polski do strefy euro oraz sprawie porwania i zabójstwa polskiego inżyniera w Pakistanie. Najczęściej cytowaną publikacją w lutym był artykuł z Polityki „Minister na debecie”.

Tuż za podium znalazła się, podobnie jak w styczniu, stacja TVN24, cytowana 471 razy. Zdobyła czwarte miejsce dzięki powołaniom dotyczącym polityki polskiej, kryzysu ekonomicznego oraz działalności policji i przestępczości. W pierwszej piętnastce znalazły się aż cztery stacje telewizyjne, w tym trzy należące do koncernu ITI (TVN (134 powołania) - 13 pozycja oraz TVN CNBC (107) – 15 pozycja).
Czwartą stacją była TVPinfo, którą zajęła ex aequo z TVN CNBC Biznes piętnaste miejsce. W zestawieniu znalazły się również dwa tygodniki opinii. Do pierwszej piętnastki najchętniej cytowanych mediów po kilkumiesięcznej nieobecności wróciła Polityka zajmując wysokie, piąte miejsce (452 powołania). Tygodnik ten osiągnął tak dobre notowania dzięki ujawnieniu na swoich łamach kłopotów ministra sprawiedliwości Andrzeja Czumy. Co więcej, artykuł ten znalazł się na czele zestawienia najczęściej cytowanych publikacji. Drugim tygodnikiem w zestawieniu jest Wprost (192), który w lutym zajął 12 miejsce.

W lutym radio RMF FM utrzymało pozycję lidera wśród rozgłośni radiowych. Dobry wynik zawdzięcza licznie cytowanym informacjom dotyczącym polityki polskiej, ekonomii, rynku i finansów oraz możliwości wejścia Polski do strefy euro. Stacja zaledwie o jedną pozycję wyprzedziła w zestawieniu radio ZET (7 miejsce – 282 powołań). Na ósmym miejscu uplasował się dziennik Polska (252 powołania). W zestawieniu znalazły się też dwa dzienniki biznesowo-ekonomiczne. W lutowym rankingu utrzymała się przewaga Gazety Prawnej (263) nad Pulsem Biznesu (202) zajmującymi odpowiednio 8 i 10 miejsce.

Jedyny w zestawieniu portal Onet.pl znalazł się na 11. lokacie, cytowany przez inne media 195 razy. Należy zwrócić uwagę na zmniejszającą się przewagę Onet.pl nad pozostałymi portalami. Kolejny w zestawieniu tvn24.pl był cytowany 104 razy.

Od 1 do 28 lutego na potrzeby raportu Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował 8224 przekazów mediowych (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych). Dziennikarze odnosili się do wiadomości podawanych na łamach innych mediów 8436 razy (5505 razy w prasie, 1772 w telewizji i 1159 w radiu). Analiza obejmuje tylko te przekazy, które nie są przeglądami mediów. (kk)

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin