Test przejrzystości w firmach farmaceutycznych

dodano: 
03.07.2006
komentarzy: 
2

Consumers International, światowa federacja skupiająca organizacje konsumenckie, opublikowała raport na temat polityki CSR firm farmaceutycznych. Przeanalizowano w nim 20 największych firm z branży. Badanie miało sprawdzić, jakie informacje na temat wspierania grup pacjentów, sponsorowania kampanii informacyjnych dotyczących chorób oraz benefitów wręczanych ekspertom medycznym, upubliczniają te przedsiębiorstwa.
Autorzy raportu zauważyli, że tylko jedna firma (Eli Lilly) udostępnia informacje na temat swojej polityki wobec organizacji pacjentów. Mniej niż połowa przebadanych koncernów ujawnia swoje zasady postępowania w sprawie przekazywania benefitów lekarzom.
W grupie firm, które nie upubliczniają takich informacji, znajduje się m. in. Pfizer, największa na świecie firma farmaceutyczna. W podsumowaniu raportu organizacja Consumers International zwraca uwagę, że konieczna jest odgórna regulacja zasad postępowania koncernów oraz „wyeliminowanie niejasnych związków pomiędzy firmami farmaceutycznymi a ośrodkami badawczymi”.

Źródło:

www.consumersinternational.org
komentarzy:
2

Komentarze

(2)
Dodaj komentarz
04.07.2006
14:17:51
andrzej
(04.07.2006 14:17:51)
widzę zmianę...dziękuję..w imieniu innych
04.07.2006
13:18:32
Andrzej
(04.07.2006 13:18:32)
jedna "mała" uwaga. Raport dostępny jest na stronie www.consumersinternational.org Podana przez państwa strona nie istnieje. pozdrawiam
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin