TikTok testuje nowe rozwiązania, by ograniczyć szkodliwe działanie algorytmu

dodano: 
17.12.2021
komentarzy: 
0

TikTok w swoim biurze prasowym opisał, jakie działania podejmuje, by zmniejszyć potencjalnie szkodliwy wpływ algorytmu i ograniczyć liczbę filmów zawierających wrażliwe treści, które mogą być polecane w zakładce „Dla Ciebie”. Serwis przekazuje, że chce tworzyć środowisko, w którym ludzie czują się „bezpieczni i wspierani”.

Platforma przekazuje, że kanał „Dla Ciebie”  służy do odkrywanie nowych twórców i zainteresowań. Serwis uwzględnia szereg oznak zaangażowania – m.in. polubienia, obserwowanie i obejrzane filmy – żeby rekomendować ludziom takie filmy, które mogą ich zainteresować. Jednocześnie chce „zachować świeżość kanałów”, więc w poleceniach wplecione są nie tylko materiały, które znają, lecz także nowe treści. Algorytm TikToka nie będzie więc polecać dwóch filmów z rzędu nakręconych przez tego samego twórcę albo wykorzystujących ten sam dźwiękiem.  

Platforma pracuje nad nowymi sposobami różnicowania polecanych treści. Zamierza unikać podopowiadania serii podobnych materiałów, w szczególności dotyczących wrażliwych kwestii, takich jak waga, dieta, smutek czy rozstanie. Serwis chce chronić użytkowników przez zbyt dużą ekspozycją na te materiały – jak pisze, oglądanie ich pojedynczo może nie wzbudzać niepokoju, jednak w seriach może okazać się problematyczne. Platforma przekazuje, że pracuje nad rozpoznawaniem, czy jej algorytm nie poleca nieumyślnie takich treści w zbyt dużym natężeniu.

TikTok chce także dać użytkownikom więcej możliwości wyboru tego, co widzą w serwisie. W związku z tym pracuje nad funkcją, która pozwoliłaby wybierać słowa lub hashtagi powiązane z treściami, których dana osoba nie chce widzieć wśród polecanych materiałów.

Serwis umożliwia już dodanie jakiegoś materiału do nieinteresujących przez dotknięcie filmu i wybranie opcji „Nie interesuje mnie”. Dzięki temu w przyszłości automatycznie pomijane są filmy tego samego twórcy lub korzystające z tego samego dźwięku. (mb)

Źródło:

newsroom.tiktok.com, An update on our work to safeguard and diversify recommendations, 16.12.2021
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin