Time's Up – kampania społeczna mająca pomóc ofiarom molestowania w pracy

dodano: 
03.01.2018
komentarzy: 
0

Time’s Up (ang. czas minął) – tak nazywa się inicjatywa ponad 300 przedstawicielek branży filmowej, która ma pomagać w walce z nadużyciami seksualnymi. Informacja o jej rozpoczęciu została ogłoszona za pośrednictwem płatnej reklamy w New York Timesie – podaje tvn24.pl. Inicjatywę wspierają m.in. Natalie Portman, Reese Witherspoon, Cate Blanchett, Eva Longoria i Emma Stone. Udało się zebrać już 14 milionów dolarów.

Pieniądze mają być przeznaczone między innymi na finansowanie pomocy prawnej dla ofiar molestowania seksualnego w miejscu pracy, które nie zgłaszały jej wcześniej, ponieważ obawiały się utraty zatrudnienia  – czytamy.

Cele kampanii Time’s Up zostały sformułowane w liście otwartym do wszystkich tych, którzy musieli bronić się przed niechcianymi propozycjami natury seksualnej. Źródło podkreśla, że inicjatorki chcą wezwać między innymi do walki z „nierównością płci oraz nierównym podziałem władzy”. Wyborcza.pl zwraca ponadto uwagę, że planują one symboliczny protest podczas gali wręczenia Złotych Globów – aktorzy na znak protestu mają pojawić się w czarnych strojach.

„Czas przemocy seksualnej, molestowania i dyskryminacji dobiegł końca. Pora coś z tym zrobić” – przyznały założycielki inicjatywy Time’s Up. Więcej informacji o niej, włącznie z linkiem do internetowej zbiórki pieniędzy, dostępnych jest na stronie.

Źródła przypominają, że debatę na temat nadużyć seksualnych w miejscu pracy zapoczątkował właśnie New York Times. Dziennikarze ujawnili informacje o producencie filmowym Harveyu Weinsteinie, który przez wiele lat molestował aktorki i pracownice. Tvn24.pl zwraca też uwagę, że tygodnik „Time” uznał globalny ruch przeciw molestowaniu #metoo za „Człowieka Roku 2017”.

Czytaj więcej:
#MeToo. Kobiety piszą o doznanych krzywdach
Wpisy z hashtagiem #ItWasMe odpowiedzią na akcję #MeToo
Bojkot Twittera w związku z aferą Weinsteina

Na społeczną inicjatywę #metoo zwracali też uwagę eksperci od komunikacji kryzysowej i kampanii społecznych, którzy podsumowali dla PRoto.pl ostatnie 12 miesięcy.

Zdjęcie główne: Gage Skidmore [CC BY-SA 2.0], via Wikimedia Commons

Źródło:

tvn24.pl, Time's Up. "Minął czas dla nieprzeniknionego monopolu", 02.01.2018 / wyborcza.pl, Time's Up: kobiety Hollywood zbierają pieniądze dla ofiar molestowania. Błyskawicznie zebrały 13 mln dolarów, 02.01.2017
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin