Top 5 nowości w mediach społecznościowych ostatniego tygodnia!

dodano: 
04.05.2016
komentarzy: 
0

Za jakiś czas spojrzymy wstecz na newsy z ostatniego tygodnia i uświadomimy sobie, że clickbaity zaczęły znikać! Czemu? Dlatego, że Facebook wprowadził nowy algorytm. Zmiany wdrożył też YouTube. W zeszłym tygodniu ukazały się również dwie kreatywne produkcje z Brazylii i Festiwalu Filmu Niemego w Toronto. Stanowią one doskonałe przykłady tego, co można dzisiaj zrobić dla marki na Snapchacie i Instagramie.

 

1. Facebook planuje zabić click-bating raz na zawsze

W całej sieci można zobaczyć wiele „clickbait” tytułów, zwłaszcza w mediach społecznościowych. Cóż, Facebook jest teraz gotowy do walki. Wprowadził zmiany w swoim algorytmie. Niedługo zacznie mierzyć, ile czasu użytkownik przeznacza na czytanie artykułu. Jak podaje portal wersm.com w oparciu o czas spędzony na danym tekście, Facebook na News Feedzie zaproponuje teksty o podobnej tematyce.

„W końcu Facebook zauważył, że nie zawsze użytkownik chce czytać tekst, który ma najwięcej lajków. Często ważne są dla niego artykuły o poważnej tematyce, na przykład dotyczące rozwoju duchowego czy wydarzeń na świecie” – komentuje Łukasz Wołek, prezes agencji Abanana, twórca aplikacji #hashlovers.

 

2. Unikalne wyprzedaże na Snapchacie

Snapchat jest jedną z najprężniej rozwijających się sieci społecznościowych i marki szybko zdały sobie sprawę z tego, że za jego pomocą są w stanie zrealizować swój twórczy potencjał. W Brazylii, Hering, gigant handlu detalicznego mody uruchomił „SnapBlackFriday” - własną interaktywną kampanię zrealizowaną wyłącznie na Snapchacie.

 

 

„Kampania reklamowa na Snapchacie gwarantuje dotarcie do specyficznej grupy odbiorców i charakteryzuje się wysokim poziomem zaangażowania. Zasięg kampanii jest przy tym jednak relatywnie niski. W Polsce potencjał Snapchata wciąż nie jest w pełni wykorzystywany, dlatego każda udana kampania zagraniczna może stanowić cenne źródło inspiracji” – dodaje Wołek.

 

3. Facebook rozwija Camera App

Na przyszłość Facebooka złoży się kilka samodzielnych aplikacji o konkretnym celu, które pozwolą firmie na połączenie większej liczby ludzi na całym świecie. Raporty sugerują, że Facebook pracuje obecnie nad nową aplikacją wideo, dzięki której będzie mógł konkurować ze Snapchatem i Periscopem.

 

4. Potrafisz wydostać się z pokoju? Interaktywne doświadczenie na Instagramie

W tym roku Festiwal Filmu Niemego w Toronto został poświęcony dawno zapomnianym filmom, które zostały odrestaurowane i przywrócone do życia. Aby uczcić ten fakt i promować wydarzenie, zorganizowano na Instagramie interaktywną grę „Escape Room”. Aby ją utworzyć, agencja zastosowała zintegrowany szereg specjalnie stworzonych filmów. Widzowie zostali zaproszeni, aby odebrać wskazówki wykonane z panoramicznych czarno-białych zdjęć pochodzących z 30 różnych filmów.

 

 

5. YouTube uruchomił 6-sekundowe reklamy, których użytkownik nie będzie mógł pominąć, tzw. „Bumper Ads”

Wszystkich denerwują reklamy, których nie jesteśmy w stanie przeskoczyć. Na szczęście są też takie, które możemy pominąć po 5 sekundach. Reklamy „bumper" będziemy musieli oglądać przez 6 sekund, co z kolei może zmusić reklamodawców do bardziej kreatywnych reklam.

Zestawienie przygotowała agencja Abanana.

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin