Towarzyski Burson-Marsteller
Na łamach magazynu Press Paweł Sierpiński napisał artykuł o ludziach związanych z polskim oddziałem Burson-Marsteller. Agencja public relations nazywana przez autora „rolls-royce’m wśród agencji”, a która wycofała się z naszego rynku w 2001 roku, stworzyła zespół, którego pracownicy dziś, jak podaje dziennikarz: „grają pierwsze skrzypce w polskich oddziałach międzynarodowych korporacji, bądź prowadzą własne agencje PR”.
Ta grupa dwa razy do roku spotyka się w jednej z warszawskich restauracji, do grona należą m.in.: Marek Kosycarz (British American Tobacco), Iwona Jacaszek (Coca-Cola HBC Polska), Krzysztof Rut (Grupa Żywiec), Andrzej Halicki (GGK PR, obecnie poseł PO), Aleksandra Olek-Pawłowska (Point of View). Jak czytamy „po sześciu latach od zamknięcia polskiego oddziału Bursona jego byli pracownicy nadal tworzą nieformalną grupę. I nie ukrywają, że te przyjaźnie przekładają się na biznes.” W artykule można przeczytać m.in. o tym, jak korzystne warunki zatrudnienia mieli pracownicy BM, jak dobrze agencja radziła sobie na polskim rynku, jakie były przyczyny zamknięcia polskiego oddziału. Sierpiński w swoim tekście tłumaczy także zależności biznesowe między byłymi pracownikami BM. (ml)