Trudno dostępni
Z teleankiety przeprowadzonej na zlecenie miesięcznika Marketing&more przez Call Center Poland wynika, że rzecznicy lub działy PR w Procter&Gamble, Orange i Unilever w największym stopniu utrudniają dziennikarzom dostęp do informacji. Utrudnianie to oznacza: „brak odpowiedzi na zadane firmie pytania, udzielanie odpowiedzi po wyznaczonym terminie, rutynową nieosiągalność kontaktu z rzecznikiem lub przedstawicielem PR firmy, przysyłanie pięknie zbudowanych, ale pustych zdań, których w żaden sposób nie można nazwać odpowiedzią na pytanie”.
Na pytanie, co Pana/Panią najbardziej irytuje w kontaktach ze specjalistami PR, 151 dziennikarzy prasowych wymieniło kolejno: natrętne działania, opóźnienia w przekazywaniu informacji, brak kontaktu telefonicznego, kiedy jest to najbardziej potrzebne, nieznajomość specyfiki mediów, brak kompetencji i profesjonalizmu, oczekiwanie rzeczy niemożliwych, nieetyczność działania i nagminne unikanie kontaktu. (jcm)