Trzeba stale dbać o wizerunek

dodano: 
20.12.2005
komentarzy: 
0

Na łamach Home&Market czytamy o strategiach podtrzymywania dobrego wizerunku przez firmę. Autor artykułu, Dariusz Tworzydło, zaleca przede wszystkim bieżący monitoring sytuacji. Jego główną zaletą jest możliwość szybkiej analizy i dynamicznego korygowania ewentualnych odstępstw od założonego planu. Aby dowiedzieć się, jak oceniają nas klienci, partnerzy i pracownicy, możemy wykorzystać różne metody. Godne polecenia są: metoda kwestionariuszowa, wywiad bezpośredni, test audytoryjny lub wywiad telefoniczny. Należy pamiętać, że badania powinny mieć charakter ciągły.
Ważną osobą dla wizerunku firmy jest jej menedżer. Nie należy narażać go na zbyt wiele kontaktów z mediami, gdyż zwiększa to możliwość popełnienia błędów komunikacyjnych. Mogą one zaszkodzić wizerunkowi firmy. Intensywne kontakty menedżera z mediami należy starannie przemyśleć i dobrze zaplanować. W sytuacjach kryzysowych najskuteczniejsza jest tzw. metoda szybkiej reakcji – natychmiastowe wyjaśnienie zaistniałej sytuacji i ewentualne przeprosiny skierowane do osób poszkodowanych. Nigdy nie wiadomo, kiedy zdarzy się taka sytuacja, dlatego warto wcześniej przygotować plan działania na wypadek sytuacji kryzysowej. Autor artykułu zaleca również, aby prowadzić przemyślaną komunikację na linii kadra kierownicza – pracownicy. Wpływa ona na ograniczenie wyrażania przez pracowników negatywnej opinii o firmie.

Źródło:

Home & Market, Wizerunek firmy a menedżer, dr Dariusz Tworzydło, 01.12.05, s. 6
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin