Trzy strategie na rozwój mediów społecznościowych w 2016 r.

dodano: 
08.12.2015
komentarzy: 
0

Media społecznościowe stały się kanałem obsługi i komunikacji z klientem we wszystkich rodzajach firm. Na szczęście, większość marek zdaje sobie z tego sprawę i specjaliści od komunikacji starają się przez Facebooka i Twittera odpowiedzieć na każde pytanie i problem klienta czy obserwatora. Tu pojawia się problem czasu reakcji – czasami zapytań jest bardzo dużo, brakuje procedur albo odpowiada się za rzadko – czytamy na blogu Hootsuite.com.

Twórca artykułu cytuje badania Lithium Technologies, z których wynika, że ponad 50 proc. obserwatorów marki, którzy zadają pytania przez Twittera, oczekuje odpowiedzi w ciągu godziny, a jeśli mamy do czynienia ze skargą, odpowiedzi w tym czasie oczekuje 70 proc. osób. Pod koniec roku zazwyczaj jest czas na to, by zająć zaległymi tematami, problemami, pytaniami i zacząć Nowy Rok z czystym kontem.

Skasuj zaniedbane profile

W ostatnich kilku latach firmy często otwierały konta we wszystkich znanych serwisach społecznościowych, ponieważ uznały, że tak trzeba. Z upływem czasu, większość marek zaczęła być obecna tylko w jednej lub dwóch sieciach, zazwyczaj tam, gdzie mogły liczyć na największy odbiór swoich treści. W rezultacie, pozostałe konta danej firmy, zostały zaniedbane, były rzadko aktualizowane, nikt nie angażował się w ich rozwój i wprowadzały bardzo niewielką wartość dodaną do biznesu – podaje źródło.

Pod koniec roku warto zrobić przegląd profili firmowych w mediach społecznościowych i zastanowić się, które z nich są najrzadziej wykorzystywane, a następnie zamknąć je lub skasować. Nawet jeśli utworzyły się wokół nich małe grupy fanów czy obserwatorów. Powód? Jeśli nie aktualizujemy profili regularnie, szkodzimy wizerunkowi firmy, ponieważ ludzie obecni w mediach społecznościowych oczekują zaangażowania ze strony marki, a jeśli tego nie otrzymują, mogą opuścić dany profil z negatywnym odbiorem firmy. Będą się czuli zlekceważeni, a to jest gorsze niż po prostu brak obecności w danym medium. Pozbywając się zaniedbanych profili, możesz rozpocząć 2016 r., koncentrując się na rozwoju najbardziej efektywnych kanałów komunikacji z klientem.

Zaktualizuj strategię

Dobrze jest zaplanować strategię na 2016 rok już teraz. Koniec roku to dobry czas na podsumowania tego, co dobrze działało, a co się nie sprawdziło. Na bazie tych informacji można podejmować dalsze kroki – kontynuować dobre pomysły i znaleźć sposób na uporanie się ze słabymi punktami już w pierwszym kwartale. Warto przyjrzeć się prognozom w mediach społecznościowych i przygotować się na nowe trendy.

Innym powodem, dla którego warto zaplanować działania w mediach społecznościowych już teraz, jest fakt, że pierwsze tygodnie stycznia są zazwyczaj mało produktywne. Lepiej zacząć Nowy Rok z gotowym planem i skoncentrować się na jego realizacji. (jj)

Źródło:

www.hootsuite.com, How to Better Prepare Your Social Media for 2016, Evan LePage, 7.12.2015 r.
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin