Turystyczny PR w gminach
W Chłopskiej Drodze ukazał się artykuł dotyczący promocji atrakcji turystycznych w gminach. Andrzej Okrasiński, autor artykułu, pisze, że reklama w telewizji, prasie i na billboardach jest tylko jednym ze sposobów docierania z informacją do turystów. „Dobrym i skutecznym sposobem może okazać się turystyczne public relations. Czynność ta polega na szerokim informowaniu o walorach i atrakcjach turystycznych gminy na wszelkie sposoby” – pisze Okrasiński.
Radzi on, aby gminy organizowały konferencje i seminaria turystyczne oraz zapraszały dziennikarzy. Autor artykułu zaznacza, że jeśli gmina posiada atrakcyjną ofertę turystyczną to warto, aby skorzystała z usług specjalistów PR. Okrasiński sugeruje, żeby stworzyć punkt informacji turystycznej, możliwość obejrzenia oferty atrakcji i bazy turystycznej przez internet oraz dokonania rezerwacji. Przedstawia również organizacje, które mogą służyć pomocą w promocji turystyki w gminach. Są to: Polska Organizacja Turystyczna, Polska Agencja Rozwoju Turystyki, Polska Izba Turystyki i Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze.