Tuska znowu najwięcej w mediach

dodano: 
09.03.2009
komentarzy: 
0

W lutym opiniotwórcze serwisy informacyjne zdominowały komentarze w sprawie nadchodzącego kryzysu gospodarczego. Politycy komentowali rządowe cięcia wydatków, drastyczne oszczędności w policji oraz słabnącą złotówkę. W pierwszej piętnastce najchętniej poruszanych tematów znalazł się temat niezwiązany ani z polityką, ani z gospodarką – monachijski incydent z udziałem Nelli i Jana Rokity.

Zwycięzcą lutowego rankingu Instytutu Monitorowania Mediów został, podobnie jak w styczniu, premier Donald Tusk, który wypowiadał się w programach 131 razy. Drugie miejsce zajął prezydent Lech Kaczyński (58 wypowiedzi), a na trzecim miejscu uplasował się Jarosław Kaczyński (52). Na czwarte miejsce awansował Radosław Sikorski (35), a pierwszą piątkę zamknął Grzegorz Napieralski (34).

Jak komentuje Wiesław Gałązka, „zasygnalizowana w styczniu zmiana strategii wizerunku medialnego Donalda Tuska znalazła swoje potwierdzenie w lutym. Premier w wersji »hard« – to twardy przywódca na trudne czasy. Takim jawił się przed kamerami, które umożliwiły zobaczenie go prawie dwukrotnie częściej, niż w poprzednim miesiącu. A czasy to trudne nie tylko z powodu kryzysu, ale i rozpoczętego wyścigu do fotela prezydenckiego.” Cały komentarz Wiesława Gałązki i pełna wersja raportu na stronie.
W czterech analizowanych programach informacyjnych w lutym najliczniej reprezentowana była PO. Do pierwszej trójki weszli odpowiednio politycy PiS oraz SLD. Kolejne miejsce należy do prezydenta i członków jego kancelarii, którzy odnotowali w lutym niemal dwukrotnie wyższą aktywność medialną niż przed miesiącem. Stało się tak za sprawą aktywności dwóch nowych doradców prezydenta w kwestiach ekonomiczno-gospodarczych. Ryszard Bugaj i Adam Glapiński często zajmowali stanowiska w sprawie wejścia Polski do strefy euro.

Wzrosła także aktywność mniejszych ugrupowań. Marginalnie reprezentowana w styczniu (1 wypowiedź) Partia Demokratyczna zwiększyła swą aktywność aż czternastokrotnie. Co więcej, w zestawieniu pojawiło się aż pięć nowych partii, z których najbardziej udany debiut miało Demokratyczne Koło Poselskie (8 wypowiedzi).

W lutym politycy najczęściej poruszali tematy: rządowych cięć wydatków (131), zamordowania polskiego inżyniera przez terrorystów w Pakistanie (97), kryzysu gospodarczego (89) oraz osłabiającej się wartości złotówki (66).

Badaniu poddano główne wydania serwisów informacyjnych ogólnopolskich stacji telewizyjnych: TVP1 (Wiadomości), TVP2 (Panorama), TVN (Fakty), Polsat (Wydarzenia), z okresu 1- 28 lutego 2009 r. Wypowiedzi polityków na antenie tych programów pojawiły się 1129 razy (321 razy w Faktach TVN, 324 w Wydarzeniach Polsatu, oraz 238 w Wiadomościach TVP1 i 246 w Panoramie TVP2).

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin