TVN bierze przykład z zagranicznych rozwiązań. Inni nie widzą takiej potrzeby

dodano: 
28.08.2012
komentarzy: 
0

Wczoraj informowaliśmy o wytycznych dotyczących korzystania z mediów społecznościowych, wprowadzonych przez TVN. PRoto.pl postanowiło sprawdzić, jak do aktywności swoich pracowników w serwisach społecznościowych podchodzą inne firmy z rynku mediowego - Polsat, Agora i Grupa Bauer Media.

Czy inne media ustalają zasady dotyczące działalności w mediach społecznościowych? „Nasi dziennikarze nie potrzebują takich wskazówek” – zaznacza rzecznik Grupy Polsat Tomasz Matwiejczuk. Jak dodaje, przypominanie swoim pracownikom o tym, że mają być bezstronni i rzetelni „wygląda trochę jak przypominanie dziennikarzom, że są dziennikarzami”. „Dziennikarze u nas kierują się zdrowym rozsądkiem. Nie musimy tego regulować” – tak natomiast na pytanie o uregulowania dotyczące działalności dziennikarzy w serwisach społecznościowych odpowiada Maciej Brzozowski, dyrektor PR Grupy Bauer Media (do której należy m.in. Grupa RMF FM i Interia.pl). Specyficznych zasad odnoszących się do mediów społecznościowych nie posiada także spółka Agora.

Jak natomiast wprowadzenie nowych przepisów tłumaczy sam TVN? Na wstępie rzecznik Grupy TVN Karol Smoląg zaznacza, że nie chodzi o zakazywanie czy ograniczanie aktywności dziennikarzy w sieci. Stacja chce natomiast przypomnieć dziennikarzom, żeby rozważnie korzystali z serwisów społecznościowych. „Na całym świecie toczy się obecnie dyskusja o tym, jak dziennikarze mogą/powinni odnaleźć się w rzeczywistości, w której media społecznościowe odgrywają tak doniosłą rolę. Tego typu zalecenia są stosowane przez wiele liczących się koncernów mediowych na świecie” – dodaje Smoląg i zaznacza, że wskazówki zaaprobowane przez kierownictwo TVN „zostały spisane zwłaszcza z myślą o dziennikarzach, ale będą dotyczyć wszystkich pracowników”. (ks)

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin