TVP promuje kanał TVP Kobieta. Klub Komediowy odpowiada własną wersją spotu

dodano: 
19.02.2021
komentarzy: 
0

15 lutego 2021 roku w sieci pojawił się spot zapowiadający nowy kanał Telewizji Polskiej – TVP Kobieta. Start stacji zapowiedziano na 8 marca 2021 roku. Odpowiedź na krytykowane wideo przygotował Klub Komediowy.

W wideo promującym nowy kanał wystąpili m.in. Tomasz Kammel, Ida Nowakowska, Małgorzata Tomaszewska, Marta Manowska i Marzena Rogalska. Spot trwa minutę i utrzymany jest w przesłodzonym, „cukierkowym” stylu – dominuje róż, a bohaterki z uśmiechem na ustach gotują, sprzątają, zajmują się dziećmi albo pozują fotoreporterom. W reklamie wykorzystano piosenkę „Oh, Pretty Woman” Roya Orbisona.

TVP Kobieta promowane jest hasłem „Kobieta taka jak Ty”. TVP opisuje go jako „kanał tematyczny o charakterze lifestylowo-poradnikowo–rozrywkowym, skoncentrowany wokół potrzeb i zainteresowań kobiet”.

Wideo wywołało poruszenie w sieci – internauci licznie krytykowali stację za posługiwanie się stereotypami, krzywdzące przedstawienie kobiet i „kiczowaty” spot.

Niedługo później parodię spotu stworzył Klub Komediowy, który jesienią 2020 roku zasłynął z przeróbki reklamy Apartu. „Przed Wami nasza reakcja na nowiutki spot TVP Kobieta. Mamy nadzieję, że poprawiona wersja będzie niedługo śmigać na wszystkich kanałach” – napisał Klub Komediowy. Tekst do parodii przygotował Mateusz Lewandowski, a napisy Mateusz Ożyński.

Czytaj też: Klub Komediowy o „pięknej i długiej reklamie Apartu”: to nie była współpraca, ale zrobimy coś razem

Komicy w swojej wersji wideo wytykają telewizji powielanie stereotypów i sprowadzanie roli kobiety do domowych obowiązków, wychowywania dzieci czy kariery medialnej. Klub Komediowy nawiązał także do protestów kobiet i ograniczania ich praw kobiet. „Kobiety mają prawa, to potwierdzi każdy. Mają prawo do dzieci no i prawo jazdy. Mogą robić karierę, lecz tu trzeba przyznać, że już nadzorować musi je mężczyzna” – słyszymy w wideo.

Wideo Klubu Komediowego zebrało ponad 1,2 tys. reakcji na Facebooku i zostało udostępnione 490 razy. Na Instagramie liczba polubień sięga ponad 6 tys., na YouTubie wideo osiągnęło 38,6 tys. wyświetleń. (mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin