Twardziel, a nie playboy

dodano: 
29.07.2008
komentarzy: 
0

Silny charakter, potrzeba wyzwań i adrenaliny, koncentracja na celu – taki wizerunek medialny ma - jak wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów, przeprowadzonej na zlecenie BMW Polska - Robert Kubica.

Jak wynika z raportu IMM-u, w czerwcu ukazały się 1824 publikacje: 939 w prasie i 885 w Internecie (w kilkunastu wybranych portalach). Najwięcej informacji o Kubicy ukazuje się w prasie regionalnej (485), dziennikach ogólnokrajowych (268), pismach lifestylowych (66), poświęconych tematyce biznesowej (49) i o branży motoryzacyjnej (39).

Publikacje w czerwcu zdominował wyścig Formuły 1 w Montrealu, w którym Kubica zajął 1. miejsce. W mediach pojawiły się pełne optymizmu komentarze podkreślające znaczenie triumfu Polaka na torze, na którym rok wcześniej przeżył makabryczny wypadek. Również światowe media dostrzegły wielką wagę sukcesu Roberta Kubicy. Zagraniczni komentatorzy są zgodni: polski kierowca BMW Sauber F1 Team ma szansę na mistrzostwo świata.

Kilkanaście publikacji w polskich mediach przedstawiło szerzej sylwetkę Kubicy. Tygodnik Przekrój porównywał styl życia kierowcy do mnicha. Ekspert sportów motorowych, Włodzimierz Zientarski uznał na łamach Przekroju, że słowem najlepiej charakteryzującym Kubicę jest „skoncentrowany”. W artykule zaznaczono, że Robert Kubica jest religijny, nie lubi rozgłosu i z uporem chroni swoją prywatność.

W wywiadzie z Arturem Kubicą, ojcem Roberta, w Dzienniku czytamy: „Polacy potrzebują kolejnego bohatera, a Formuła 1 jest dobrym miejscem do kreowania bohaterów. Czasami ta popularność przeszkadza, zwłaszcza Robertowi, który nie lubi szumu wokół siebie. Ale potrafi znaleźć się w tym światku i to jako twardziel, a nie playboy”. Kubica ma wizerunek skromnego chłopaka, który nie przepada za publicznymi wystąpieniami i woli, aby przemawiały za niego wyniki na torze, a nie słowa.

Do najczęściej piszących o polskim kierowcy F1 dzienników ogólnopolskich należą: Przegląd Sportowy, Polska, Gazeta Wyborcza, Fakt i Sport Natomiast spośród prasy regionalnej o Kubicy informują najczęściej: Dziennik Polski, Polska Gazeta Krakowska, Głos Koszaliński i Polska Głos Wielkopolski. Z kolei w Internecie o Kubicy w czerwcu mogliśmy najczęściej czytać na portalach: WP.pl, Onet.pl, Interia.pl, Gazeta.pl oraz Sportowefakty.pl. Zdecydowana większość przekazów ma charakter pozytywny lub neutralny. (kk)

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin