Twarz szefa - twarzą firmy

dodano: 
10.03.2006
komentarzy: 
3

Bogusław Feliszek na łamach Rynku Podróży pisze o kreowaniu wizerunku firmy przez jej szefa. „Media nie ufają prezesom, którzy chowają się za plecami rzeczników prasowych. Oczekują odpowiedzi z ust najważniejszych osób w firmie” - czytamy w artykule. W sytuacji, w której firma kontaktuje się z mediami tylko za pośrednictwem rzeczników prasowych można odnieść wrażenie, że jej szefostwo ma coś do ukrycia. Aby uniknąć takich podejrzeń, prezes firmy powinien uczestniczyć w komunikacji z mediami.
Jednak jego działania powinny być starannie zaplanowane przez zespół do spraw komunikacji. Zdaniem Feliszka najważniejsze cechy komunikacyjne szefa to rzeczowość, wiarygodność, konsekwencja i prawdomówność. Autor artykułu radzi, aby starannie wybierać okazje do wypowiedzi i media, w których się one ukażą. Zaleca również, aby prezes wypowiadał się tylko w najważniejszych dla firmy kwestiach. W zakończeniu artykułu zaznacza, że percepcja przedsiębiorstwa zależy w 45% od tego, w jaki sposób postrzegany jest jej szef.

Źródło:

Rynek Podróży, Wizerunek szefa firmy, Bogusław Feliszek, 01.02.06, s. 45
komentarzy:
3

Komentarze

(3)
Dodaj komentarz
13.03.2006
16:21:46
Realista
(13.03.2006 16:21:46)
zwróćcie uwagę, że w wielu firmach PR sprowadza się do zaangażowania agencji do realizacji konferencji prasowej itp. albo też jest zatrudniany tzw. specjalista, który coś tam wie na temat natomiast nie rozumie kwestii kreowania wizerunku szefa jako wizytówki firmy. prezesi często nie umieją rozmawiac z dziennikarzami - obrażają sie, są nieprzygotowanie itd.
13.03.2006
16:05:09
Mat
(13.03.2006 16:05:09)
zgadzam się w 100% z Pawelsem, zresztą ignorują nie tylko ten element podobnie jest z umieszczaniem działu komunikacji czy też PR na nieodpowiednim szczeblu w hierarchii firmy, zupełnym braku autonomii tych komórek czy ciąglym odrzucaniu ich sugestii Niestety u nas jeszcze długo nie będzie profesjonalnego PR przynajmniej w niektórych firmach
10.03.2006
13:51:45
Pawels
(10.03.2006 13:51:45)
Prezesi zazwyczaj ignorują tę sferę. Przeanalizujcie raporty IMM dotyczące obecności w mediach szefów największych 50 firm w Polsce (http://www.instytut.com.pl/raporty1?category0=282&trackName=IMM_raporty)
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin