Twarz szefa - twarzą firmy
Bogusław Feliszek na łamach Rynku Podróży pisze o kreowaniu wizerunku firmy przez jej szefa. „Media nie ufają prezesom, którzy chowają się za plecami rzeczników prasowych. Oczekują odpowiedzi z ust najważniejszych osób w firmie” - czytamy w artykule. W sytuacji, w której firma kontaktuje się z mediami tylko za pośrednictwem rzeczników prasowych można odnieść wrażenie, że jej szefostwo ma coś do ukrycia. Aby uniknąć takich podejrzeń, prezes firmy powinien uczestniczyć w komunikacji z mediami.
Jednak jego działania powinny być starannie zaplanowane przez zespół do spraw komunikacji. Zdaniem Feliszka najważniejsze cechy komunikacyjne szefa to rzeczowość, wiarygodność, konsekwencja i prawdomówność. Autor artykułu radzi, aby starannie wybierać okazje do wypowiedzi i media, w których się one ukażą. Zaleca również, aby prezes wypowiadał się tylko w najważniejszych dla firmy kwestiach. W zakończeniu artykułu zaznacza, że percepcja przedsiębiorstwa zależy w 45% od tego, w jaki sposób postrzegany jest jej szef.