Uniwersytet Jagielloński otwiera studia podyplomowe z CSR-u

dodano: 
23.08.2019
komentarzy: 
0

Uniwersytet Jagielloński będzie kształcił menedżerów w zakresie CSR-u. Z początkiem października 2019 roku na krakowskiej uczelni rusza kierunek studiów podyplomowych zarządzanie inwestycjami społecznymi. Jego uruchomienie jest – jak wyjaśnia UJ – odpowiedzią na potrzeby firm i korporacji.

Studia mają przygotować do kierowania projektami społecznymi i działaniami CSR w firmach i korporacjach. Program studiów zakłada całościowe przygotowanie w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu – w programie znalazły się zajęcia z obszaru etyki, prawa i finansów, marketingu, funraisingu i sponsoringu, zarządzania czy digitalu i mediów. Słuchacze będą mogli zdobyć wiedzę m.in. o raportowaniu w CSR oraz umiejętności bycia dobrym fundraiserem czy moderatorem design thinking.

Czytaj też: Wywiad: Największą przeszkodą w pracy CSR-owca jest brak zrozumienia ze strony zarządu

Kierunek zarządzanie inwestycjami społecznymi realizowany jest przez UJ wspólnie z Fundacją Poland Business Run, współpracującą z firmami, instytucjami i trzecim sektorem przy przygotowaniu charytatywnego biegu biznesowego Poland Business Run oraz innych projektów.

Jak mówi Agnieszka Pleti, prezes Fundacji Poland Business Run, choć niektóre firmy w Polsce mają już osobne działy CSR i stanowiska CSR Managerów, to wciąż należą do rzadkości. „Za tego typu projekty odpowiadają często osoby z działu komunikacji, strategii czy marketingowcy, którzy doświadczenie zdobywają na bieżąco przy okazji danej akcji. Kierunek zarządzanie inwestycjami społecznymi ma wyedukować ekspertów w swojej dziedzinie, przygotowanych do pracy w firmach z różnych branż, ale także w instytucjach publicznych czy trzecim sektorze” – wyjaśnia.  

Kierunek prowadzony będzie na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ. Studia będą trwały trzy semestry. Obecnie prowadzona jest rekrutacja. Program i więcej informacji na stronie. (mb)

komentarzy:
0

Zobacz także...

„Lokalny wymiar globalnych wyzwań” – to temat przewodni 19. edycji półrocznika „Odpowiedzialny Biznes – Kompendium CSR”...

„Idziemy dużo wolniej niż chcieliby piewcy CSR, ale w dobrą stronę. Życie pokazuje, że złe prowadzenie biznesu odbija się na formie i to dość szybko. Kupony zaczynają odcinać ci, którzy zachowuję się przyzwoicie"...

Temat przewodni najnowszej edycji publikacji to: „Nowe podejście do biznesu: rozwój, empatia, standardy”. Raport „Odpowiedzialny Biznes – Kompendium CSR” dziś (2 czerwca) ukazał się z dziennikiem „Rzeczpospolita”...

Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin