Uwe Schmidt: z dużym zainteresowaniem (ale i niepokojem) będziemy śledzić konwergencję mediów

dodano: 
24.12.2013
komentarzy: 
0

Najważniejsze wydarzenia PR w 2013 roku na rynku niemieckim

1. W roku 2013 niemieckie wydawnictwo Springer sprzedało kilka spośród wydawanych prze siebie regionalnych tytułów prasowych, aby móc jeszcze bardziej skoncentrować swoją działalność na cyfryzacji pozostałych mediów. To szeroko komentowane wydarzenie doskonale ilustruje kierunek zmian (r)ewolucji, jakie dokonują się w świecie niemieckich mediów. Oprócz tego obserwuje się postępującą koncentrację mediów w rękach wielkich graczy oraz redukcję zatrudnienia wśród dziennikarzy. Aby sprostać potrzebom czytelników, zarówno media branżowe, jak i niespecjalistyczne, coraz bardziej zaznaczają swoją obecność w internecie, wydając newslettery czy aplikacje na smartfony i tablety. Wszystkie te trendy nie pozostają bez wpływu na sektor public relations. Z dużym zainteresowaniem (ale i niepokojem) będziemy śledzić konwergencję mediów.

2. W październiku 2013 roku Stowarzyszenie DPRG wraz z FAZ -Institut uhonorowało łącznie 22 firmy, instytucje, agencje oraz młodych profesjonalistów Międzynarodową Niemiecką Nagrodą PR. Ten prestiżowy konkurs jest jednym z najważniejszych wyróżnień przyznawanych za nowatorskie koncepcje, kampanie i rozwiązania w dziedzinie komunikacji strategicznej. Zwycięzcy zostali wyłonieni na podstawie wieloetapowej oceny przez międzynarodowe jury złożone z prominentnych naukowców i menedżerów ds. komunikacji. W ceremonii wręczenia nagród, która odbyła się w Kurhaus w Wiesbaden, uczestniczyło około 400 menedżerów i specjalistów PR z agencji i organizacji z całego świata. Galę poprowadził znany prezenter telewizyjny Sascha Hingst. Od 2011 roku jury konkursu przewodniczy Ansgar Zerfass, profesor zarządzania komunikacją na Uniwersytecie w Lipsku. W tym roku do konkursu zgłoszono aż 342 projekty, a z pośród finałowej pięćdziesiątki wyłoniono w drodze tajnego głosowania 22 zwycięzców. Jak powiedział Ansgar Zerfass zgłoszone projekty pokazują, że branża komunikacyjna coraz częściej traktuje komunikację strategiczną jako ważny element zarządzania.

Uwe Schmidt, prezes i właściciel niemieckiej agencji Industrie-Contact (IC AG), zrzeszonej w Public Relations Global Network (PRGN), której jedynym reprezentantem w Polsce jest Multi Communications

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin