.

 

W czasie pandemii rośnie zaufanie do pracodawców, którzy dbają o komunikację wewnętrzną. Wyniki badania Weber Shandwick

dodano: 
27.03.2020
komentarzy: 
0

W marcu 2020 roku Weber Shandwick przeprowadziło badanie na temat odczuć pracowników wobec pracodawców w czasie pandemii koronawirusa. Wynika z niego, że zrozumiała i uporządkowana komunikacja wewnętrzna powoduje wrost zaufania do firm jako pracodawców.

Badanie zostało przeprowadzone w dwóch turach – 4-6 oraz 16-18 marca 2020 roku, by porównać, jak firmy radzą sobie z komunikacją wewnętrzną w czasie stale rosnącego problemu zachorowań na COVID-19.

Okazuje się, że w porównywanych okresach znacząco wzrosła liczba respondentów deklarujących, że pracodawca w wystarczający sposób przekazywał informacje o podejmowanych przez siebie działaniach w czasie zagrożenia związanego z rozprzestrzenianiem się wirusa. Pomiędzy 4 i 6 marca odsetek zadowolonych pracowników wynosił 39 proc., a dwa tygodnie później – 81 proc.

Zwiększył się również odsetek badanych, których zdaniem pracodawca bardziej ceni zdrowie i bezpieczeństwo osób zatrudnionych niż zysk. W pierwszym okresie było to 54 proc., a w drugim – 79 proc. Weber Shandwick zaznacza, że przekonani byli o tym szczególnie ci pracownicy, którym firma przekazywała informacje związane z wirusem – takiej odpowiedzi udzieliło 88 proc. z nich.

Czytaj także: Jak prowadzić komunikację wewnętrzną w czasach zdrowotnego kryzysu

77 proc. ankietowanych w czasie od 16 do 18 marca wskazało także, że firma zareagowała na problem pandemii adekwatnie do sytuacji. Więcej pozytywnych odpowiedzi na ten temat było w grupie, która otrzymywała od pracodawcy informacje na temat koronawirusa (88 proc.). U osób pracujących w firmach, gdzie zabrakło jasnej komunikacji o wirusie, było to jedynie 33 proc.

Zdaniem Agnieszki Dziedzic, partnera zarządzającego w Weber Shandwick Polska, wyniki badania pokazują, jak ważna w firmie jest komunikacja wewnętrzna. „Nawet najlepsze, realne działania pracodawcy mogą zostać błędnie zinterpretowane, jeśli nie zostaną w odpowiedni sposób przekazane pracownikom. Komunikację wewnętrzną, szczególnie w okresie kryzysu, należy prowadzić w sposób zaplanowany, uporządkowany, klarowny i przede wszystkim spójny. Oczywiście musi ona być rzetelna i adekwatna do sytuacji, jednak – szczególnie w przypadku tak newralgicznego problemu jak epidemia, która w naturalny sposób wywołuje wiele emocji – należy prowadzić działania z dużą dozą empatii” – mówi Dziedzic. Dodaje jednak, że wciąż nie jest za późno dla pracodawców, którzy nie mają wypracowanych tego typu zasad: „Nawet teraz, już w trakcie kryzysowej sytuacji, wciąż można – a nawet trzeba – uporządkować komunikację wewnętrzną i wprowadzić odpowiednie procedury dotyczące składu i funkcjonowania sztabu kryzysowego, możliwych scenariuszy czy kanałów komunikacji”.

Czytaj również: Odpowiedzialność i empatia. Jak komunikować się w obliczu pandemii

Pełne wyniki badania można znaleźć na stronie. (ak)

O badaniu:

Badanie online zostało przeprowadzone na zlecenie Weber Shandwick przez KRC Research w dniach 4-6 marca oraz 16-18 marca 2020 roku na reprezentatywnej grupie 1004 pracujących Amerykanów w Stanach Zjednoczonych.

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin