Wal-Mart opłacał blogerów

dodano: 
30.10.2006
komentarzy: 
8

Portal odwyerpr.com ujawnia rewelacje nt. współpracy agencji Edelman i Wal-Martu. Okazało się, że pracownicy agencji byli opłacani, by podszywać się pod niezależnie blogujących na stronach firmy. Opłacanymi blogerami byli Miranda Gill, Brian McNeill i Kate Marshall. Ponadto z portalu, na który powołuje się odwyerpr.com - Advertising Age(adage.com) - można dowiedzieć się o tym, jak agencję Edelman łączy się z kryzysem Wal Martu i nowo powstałym słowem „flog”, które utworzono ze słów blog i fake (podróbka).
Autorzy portalu przypominają ponadto, że to Edelman pomógł Stowarzyszeniu Marketingu Szeptanego (WOMMA) ułożyć kodeks etyki, w którym za nieetyczne uznaje się nieujawnianie swojej tożsamości w komunikatorach interetowych. Zarządzający stowarzyszeniem Andy Sernovitz zapytany o sankcje, jakie spotkają Edelmana zastrzegł, że to, co zrobił Edelman nie było przestępstwem, a stowarzyszenie nie jest policją. Podkreślił on, że także PRSA nie skomentowało działań agencji. (kk)

Źródło:

odwyerpr.com
komentarzy:
8

Komentarze

(8)
Dodaj komentarz
02.11.2006
21:11:28
M
(02.11.2006 21:11:28)
Mnie najbardziej wk..... to że robią z siebie świetych i pi...... o etyce, a później sami przekraczają wszelkie normy etyki i uczciwości. A w Polsce znależli godnych siebie pracowników-krętaczy.
02.11.2006
17:46:39
Krzysztof
(02.11.2006 17:46:39)
Nie wiem jak to jest możliwe, że firma, która podpisuje i oficjalnie głosi kodeks etyki w PR robi takie numery jak z BCA? Nie wiem jak to jest możliwe, że Edelman, który podpisuje, a nawet tworzy zasady etyki bloggowania sam podejmuje działania niezgodne z tym kodeksem? Chyba, że tworzenie i nagłaśnianie tych kodeksów etycznych słuzy tylko do powstrzymywania konkurencji, a samemu robi się dokładnie odwrotnie. Jak to się nazywa?
30.10.2006
16:46:42
N
(30.10.2006 16:46:42)
Klientom niestety cała sprawa nie da nic do myślenia, bo klienci nie interesują się PR-em i ta informacja nigdy do nich nie dotrze...:(
30.10.2006
16:09:28
lukas
(30.10.2006 16:09:28)
a tak sie chwala swoimi doswiadczeniami w blogowym PR..Ale moze to kolejny dowod na to, ze maja gdzies zasady etyki i dobrego biznesu. I w sumie po informacjach o wpadkach samego centrum nie ma sie co dziwic ze w poslec wykrecili taki numer. Miejmy nadzieje, ze da to do myslenia potencjalnym klientom.
30.10.2006
15:31:55
Miś
(30.10.2006 15:31:55)
Magdo, istnieje subtelna granica między tym co ty opisałaś, a tym co robił Edelman. Pracownicy E. nie wyrażali swoich własnych, osobistych odczuć względem Wal Martu, tylko pisali to co im zlecono -za kasę. Gdybyś np. na forum Proto zaczeła wychwalać jakąś agencję za pieniądze - to byłoby to nieetyczne, rozumiesz?
30.10.2006
14:05:19
Magda
(30.10.2006 14:05:19)
A ja zawsze podejrzewałam, że lojalni pracownicy działów PR i marketingu wchodzą na różnego rodzaju fora internetowe, blogi itd, aby przeciwdziałać złym opiniom wygłaszanym na temat firmy w której pracują. Czy to jest nieetyczne? A jezeli piszą prawdę, a Ci którzy podkopują wizerunek danej firmy, produktu itd robią to ze zwykłej złośliwości, to Ci drudzy sa bezkarni, a tym pierwszym nie wolno tego robić? Czy ktoś mi to wyjasni ???
30.10.2006
11:39:31
Vader
(30.10.2006 11:39:31)
No co Ty! To tzw. etyczna firma z tradycjami... :) I na dodatek niezależna. ;) Hihhihi.
30.10.2006
11:17:49
...
(30.10.2006 11:17:49)
Ech ten Edelman.... :)
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin