Walczak: custom publishing w erze social mediów

dodano: 
23.01.2014
komentarzy: 
0

Trudno sobie wyobrazić prowadzenie komunikacji marketingowej bez wykorzystania internetu. Najnowszy raport opublikowany przez wearsocial.sg pokazuje, że dostęp do sieci ma ok. 65 proc. Polaków. Oznacza to, że za pośrednictwem komputera można dotrzeć do blisko 25 mln. Polaków. Jeszcze ważniejszych wniosków dostarcza nam analiza informacji dot. posiadanych w naszym kraju telefonów komórkowych. Wynika z niej, że absolutnie każdy (!) Polak – zarówno niemowlę jak i starzec mają więcej niż 1 telefon!

Dlatego przed większość marketerów, odpowiedzialnych za custom publishing, stawia sobie pytanie: jak połączyć stare z nowym?

    1. Przeglądarka PDF. Jest najczęściej spotykanym rozwiązaniem. Gazeta firmowa jest de facto odwzorowaniem wersji papierowej. Rozwiązanie to daje czytelnikowi dodatkowe funkcje tj. możliwość powiększania/zmniejszania tekstu, zaznaczania go, oglądanie filmów video oraz galerii zdjęć.

      Gazeta firmowa Zakładów Chemicznych „Police” S.A.

      Źródło: issue.com

        2. TECHNOLOGIA FLASH-owa. Najczęściej stosowana w prezentacji raportów rocznych. Jej największym atutem jest przede wszystkim interaktywność. Zastosowane animacje cieszą oko jak również pozwalają na niestandardowe rozwiązania. Dzięki temu zainteresowanie odbiorców jest zdecydowanie większe niż w przypadku statycznej przeglądarki PDF.

        Raport Roczny AirTran Airways

        Źródło: airtran.com

          3. TABLET. Ten sposób komunikacji jest obecnie najczęściej rozważany przez osoby odpowiedzialne za content marketing. Atuty tego rozwiązania są niezaprzeczalne. Przede wszystkim pełna interaktywność tj. video, zdjęcia, animacje a także nowoczesna forma prezentacji. Również dane dotyczące ilości tabletów w Polsce są bardzo obiecujące. Wahają się od 900 tys. do 3 mln. szt. J

            Na co warto zwrócić uwagę podejmując decyzję o stworzeniu prasy firmowej na tablety:

              a. czy jest tam moja grupa docelowa?

                b. jakie są koszty stworzenia i dystrybucji?

                  c. czy gazeta będzie responsywna tzn. czy będzie czytelna na każdym nośniku czyli Ipadzie, Samsungu, Prestigio.

                  Gazeta firmowa pracowników Netia SA

                  Źródło: netia.pl

                  Monika Walczak

                  JUŻ 30 STYCZNIA (CZWARTEK), w Warszawie

                  Szkolenie otwarte:

                  CUSTOM PUBLISHING w erze social mediów

                  POZNAJ PROGRAM SZKOLENIA!

                  ZAPISZ SIĘ na szkolenie!

                  Zapraszamy!

                  Monika Walczak jest wykładowcą Akademii PRoto - www.akademiaproto.pl

                  Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.

                  W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.

                  Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.

                  W ofercie Akademii mamy także szkolenia "szyte na miarę" – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne

                    komentarzy:
                    0
                    Graficzne pułapki CAPTCHA
                    Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
                    X

                    Zamów newsletter

                     

                    Akceptuję regulamin