Walczak: custom publishing w erze social mediów, cz. II

dodano: 
17.01.2014
komentarzy: 
0

W pierwszej części przedstawiłam pierwsze dwie zasady, które są ważne w komunikacji firmowej tj.:

1. Pisz tak jak do Internetu

2. Stosuj dynamiczne techniki dziennikarskie

Dziś prezentuję kolejne trzy zasady, które w decydujący sposób wpływają na zmianę w komunikacji, i o których warto pamiętać chcąc przygotować nowoczesną gazetę firmową:

    3. Wzbudzaj emocje. Mów obrazem!

    Dobre zdjęcie czy grafika jest w stanie przekazać zdecydowanie więcej niż wielostronicowy tekst. Z tym zdaniem zgodzi się praktycznie każdy. Jednak jak często stosujemy się do tej zasady? Również w gazetach firmowych, z sukcesem możemy połączyć przekaz werbalny z niewerbalnym.

      Dobrym przykładem może być „Amazing”, magazyn pracowników firmy Netia.

      Źródło: Netia

        4. Bądź tam, gdzie twoi czytelnicy.

          Im większą rozpiętość wiekową ma grupa odbiorców, tym większe wyzwanie przed tobą stoi. Tradycyjne wydania gazet firmowych są dobrym sposobem dotarcia do osób powyżej 40-45 roku życia. Im młodszy jest czytelnik, tym częściej korzysta z elektronicznych kanałów informacji.

          Czy wiesz, że obecnie, grupa wiekowa 18-25 lat jest przede wszystkim w internecie? Dlatego planując długofalową komunikację custom publishing uwzględnij również działania w internecie np. blog, mediach społecznościowych, na tablecie lub smartfonie.

           

          Źródło: Netia

            5. Stosuj interaktywne elementy komunikacji

              Nawet do wydań papierowych swoich publikacji, możesz zaimplementować elementy charakterystyczne dla internetu, tworząc w ten sposób pomost łączący te dwa światy.

              Stworzenie odrębnego adresu mailowego dla czytelników to żaden dodatkowy koszt.

              Załóż więc maila na przykład moimzdaniem@nazwafirmy.pl i zachęć czytelników aby kontaktowali się z redakcja.

              Ponieważ diabeł tkwi w szczegółach, tak i w tym przypadku ważne jest aby:

              - adres mailowy był wyraźnie oznaczony znakiem graficznym na przykład takim:

              i znajdował się bezpośrednio pod artykułem

              - materiał dziennikarski był polemiczny, kontrowersyjny, skłaniający do dwustronnej komunikacji. Jeśli będzie to nudne jak flaki z olejem sprawozdanie nie łudź się, że ktokolwiek napisze.

               

              Monika Walczak

              JUŻ 30 STYCZNIA (CZWARTEK), w Warszawie

              Szkolenie otwarte:

              CUSTOM PUBLISHING w erze social mediów

              POZNAJ PROGRAM SZKOLENIA!

              ZAPISZ SIĘ na szkolenie!

              Zapraszamy!

              Monika Walczak jest wykładowcą Akademii PRoto - www.akademiaproto.pl

              Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.

              W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.

              Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.

              W ofercie Akademii mamy także szkolenia "szyte na miarę" – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne


               

               

              komentarzy:
              0
              Graficzne pułapki CAPTCHA
              Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
              X

              Zamów newsletter

               

              Akceptuję regulamin