Walczak: skuteczna komunikacja online. Jak to zrobić? Cz. III

dodano: 
17.12.2013
komentarzy: 
0

W poprzednich odcinkach mówiliśmy o tym, do kogo pisać oraz w jaki sposób czytamy w internecie.

W dzisiejszej, ostatniej części skupimy się na jakości zamieszczanych treści

Content marketing – inaczej marketing treści – staje się również w Polsce coraz bardziej popularnym narzędziem. Większość marketerów obecnych w internecie ostrzy sobie zęby na treści, za pośrednictwem których będą mogli zbudować z grupą docelową trwałą i długą relację, a która w konsekwencji przełoży się na wzrost sprzedaży.

O czym musimy pamiętać w pierwszej kolejności:

1. Twórz naprawdę wartościowe treści!

Daj swoim klientom coś wyjątkowego, coś co nie będzie kolejnym powtórzeniem informacji już ogólnie dostępnych u innych.

Ważne! Znajdź niezależnego recenzenta. Takiego, który z jednej strony będzie wiedział, o czym piszesz, a z drugiej strony nie będzie się bał skrytykować.

2. Pomóż, nie sprzedawaj! To buduje zaufanie. Dopiero potem klient decyduje się zrobić kolejny krok w cyklu zakupów.

Niby banał, ale… W tej chwili, jednym z najpoważniejszych błędów popełnianych przez marketerów jest mylenie content marketingu z informacjami PR-owymi bądź sprzedażowymi.

Widziałam wiele fanpejdży, blogów firmowych, e-booków czy whitepaperów, których 95 proc. treści dotyczyły produktu danej firmy. Wierz mi – nie tędy droga! W sieci jest naprawdę bardzo dużo słabych jakościowo informacji. Wykorzystaj więc to!

3. Myśl niszowo! Zwycięski biznes to ten, którego treści marketingowe najtrafniej odpowiadają na potrzeby klienta, są najbardziej adekwatne do charakteru jego działalności i najbardziej dla niego interesujące.

4. Opowiedz dobrą historię! Zjednocz swoich klientów i treści marketingowe wokół atrakcyjnego głównego tematu.

5. Pisz od serca! Bądź autentyczny, prawdziwy, szczery. Nie udawaj. Działaj z prawdziwej chęci niesienia pomocy, a dopiero za tym pójdzie sprzedaż.

Monika Walczak

Monika Walczak jest wykładowcą Akademii PRoto - www.akademiaproto.pl

Sprawdź najbliższe szkolenie OTWARTE Akademii PRoto z autorką:

30 STYCZNIA

CUSTOM PUBLISHING  W ERZE SOCIAL MEDIÓW

Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.

W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.

Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.

W ofercie Akademii mamy także szkolenia "szyte na miarę" – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne

 

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin