Walka o pozycję lidera trwa

dodano: 
29.07.2009
komentarzy: 
0

W czerwcowym rankingu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”, opracowanym przez Instytut Monitorowania Mediów, pierwsze miejsce zajęła Rzeczpospolita, najbardziej opiniotwórczą rozgłośnią radiową została stacja RMF FM, zaś telewizyjną - TVN24. W zestawieniu piętnastu najczęściej cytowanych tytułów znalazły się dwie stacje radiowe, dwa portale internetowe, jedna stacja telewizyjna, trzy dzienniki biznesowe oraz dwa tygodniki opinii.

Lidera czerwcowego zestawienia - Rzeczpospolitą - inne media cytowały 1113 razy. Swój zwycięski wynik gazeta zawdzięcza sondażom i rankingom, analizom rynku finansowego, komentarzom dotyczącym polityki polskiej oraz podsumowaniu wyborów do europarlamentu.
Dziennik, najczęściej cytowany tytuł prasowy w maju, tym razem spadł na drugie miejsce (z liczbą cytowań 790). Najpopularniejsze powołania Dziennika dotyczą spraw związanych z działalnością posła PO Janusza Palikota, newsów ze świata krajowej polityki oraz rankingów i sondaży.
Trzecią lokatę utrzymała Gazeta Wyborcza (747), zamykając pierwszą trójkę dzięki rankingom i sondażom, analizom stanu polskiego szkolnictwa oraz artykułom dotyczącym polityki polskiej.

Podobnie jak w poprzednich miesiącach, na czwartej pozycji znalazła się cytowana aż 564 razy stacja TVN24. Sukces ten zawdzięcza informacjom o polityce polskiej i wyborach do europarlamentu, a także rankingom i sondażom. Dziennikarze kanału informacyjnego zajęli się również sprawą aktorki występującej w spocie Prawa i Sprawiedliwości - Anny Cugier-Kotki.
Druga stacja telewizyjna w zestawieniu to TVN (91), która w całkowitej klasyfikacji zajęła szesnaste miejsce.
W czerwcu prowadzenie wśród stacji radiowych objęła rozgłośnia RMF FM (351), zdecydowanie pozostawiając w tyle rywali z branży radiowej. Na antenie stacji najczęściej poruszano tematy dotyczące polityki polskiej, przygotowań partii politycznych do zbliżających się wyborów prezydenckich w 2010 roku oraz działalności policji i przestępczości. Kolejną ze stacji – Radio Zet (275) – cytowano najczęściej w kontekście polityki polskiej, wyborów do europarlamentu oraz ekonomii, rynku i finansów.

W piętnastce najczęściej cytowanych mediów są aż trzy tytuły biznesowe. Wśród najlepszych znalazły się zarówno Gazeta Prawna (233), Puls Biznesu (159), jak i Gazeta Giełdy Parkiet (138). Pozycje z prasy ekonomicznej w rankingu plasowały się kolejno na ósmym, dwunastym i czternastym miejscu.

Czerwcowe zestawienie 10 najczęściej cytowanych mediów zamykają tygodniki opinii – Newsweek (231) i Wprost (197). Cytowane źródła zakwalifikowały się do zestawienia na pozycjach dziewiątej i dziesiątej. W analizowanym miesiącu komentatorzy życia społeczno-politycznego powoływali się również na przekazy internetowe. Wśród najczęściej cytowanych portali internetowych na pierwszym miejscu znalazł się onet.pl (162), drugą pozycję zajął serwis wp.pl (96), zaś trzecią tvp.info (87).

W czerwcu zainteresowanie mediów wzbudziły wyniki wyborów do Parlamentu Europejskiego oraz zamieszczone w prasie, radiu i telewizji uwagi startujących polityków oraz przedstawicieli poszczególnych partii politycznych.

Od 1 do 30 czerwca na potrzeby raportu Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował 8281 przekazów mediowych (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych). Dziennikarze odnosili się do wiadomości podawanych na łamach innych mediów 8324 razy (5583 razy w prasie, 1743 w telewizji i 998 w radiu). Treści analizowane w zestawieniu obejmują tylko te przekazy, które nie są przeglądami mediów. 
(kk)

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin