3 mln subskrybentów w półtora roku? Taki plan ma The Wall Street Journal

dodano: 
26.08.2016
komentarzy: 
0

Gazecie w osiągnięciu celu ma pomóc między innymi darmowy, całodobowy dostęp do sieci - czytamy w poynter.org.

Wydawca pisma Dow Jones chce pozyskać 3 mln subskrybentów do końca 2017 roku. Do tej pory internetowy serwis WSJ posiadał jeden z najbardziej szczelnych paywalli w internecie. Użytkownicy bez opłacenia abonamentu nie mogli czytać bieżących materiałów zamieszczanych na platformie. W efekcie liczba subskrybentów wynosi ok. 900 tys.

Jeśli gazeta chce zwiększyć przychody, to musi  fundamentalnie zmienić sposób myślenia o czytelnikach. „WSJ” zdecydowało o złagodzeniu swojej polityki m.in. po to, by zyskać kolejnych odbiorców płacących subskrypcje. Użytkownicy nie będący subskrybentami, mogą uzyskać dostęp do wszystkich treści zamieszczonych w serwisie przez dobę. Będą mogli zostawić mejla, na który otrzymają newsletter. Nie jest to jednak niezbędne, by skorzystać z promocji. To udogodnienie na razie dotyczy tylko czytelników ze Stanów Zjednoczonych. W pozostałych częściach świata internauci wciąż będą musieli wykupić subskrypcję, aby dotrzeć do konkretnych materiałów.

Kolejnym krokiem WSJ zmierzającym w stronę przyciągnięcia odbiorców jest  dystrybucja treści za pośrednictwem serwisów społecznościowych. Internauci płacący subskrypcję mogą teraz udostępniać konkretne materiały swoim znajomym np. na Facebooku. (mw)

Źródło:

thepoyner.org, How The Wall Street Journal plans to reach 3 million subscribers, Benjamin Mullin, 19.08.2016
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin