Wchodzi zagranica

dodano: 
23.06.2005
komentarzy: 
0

„Po wejściu do Unii Europejskiej polski rynek public relations czeka hossa” – przewiduje w najnowszym numerze Media i Marketing, powołując się przy tym na opinię międzynarodowych sieci zainteresowanych inwestycjami w Polsce. „Kontrowersyjna sprawa wejścia na rynek międzynarodowej agencji Edelman, (...) jest jasnym sygnałem, że w branży PR robi się gorąco” – polski rynek PR jest ceniony wysoko w naszym regionie. Według słów Roberta Niczewskiego „agencje otrzymują tu co najmniej 1,5-2 razy wyższe wynagrodzenia niż agencje na rynku czeskim, węgierskim czy słowackim”. Według tygodnika, „dowodem na potencjał rynku i zainteresowanie nim ze strony sieci jest fakt, że pojawiły się już zagraniczne raporty szacujące wartość sektora PR w Polsce. Według danych brytyjskiej firmy Huson Sandler polski rynek public relations zanotował w latach 2003-2005 wzrost z ok. 80 mln zł do 120-130 mln zł. Szacunki tego samego źródła przewidują, że do roku 2007 wartość rynku osiągnie 200 mln zł.” Autorzy artykułu powołują się również na badanie Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową, które ocenia wartość rynku PR w Polsce na w 2003 roku na 160 mln zł. „(...) małym będzie coraz trudniej, bo o najbardziej lukratywne kontrakty z wielkimi klientami walczą przede wszystkim międzynarodowi gracze i największe polskie agencje public relations” - prognozuje Media i Marketing.

Źródło:

Media i Marketing, Zagraniczna ofensywa na rynku PR, KP, TW, 22.06.05, s. 12
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin