.

 

Wideo głupcze, czyli budowa widowni cz.3

dodano: 
29.04.2013
komentarzy: 
0

Gdy pracę nad filmem kończy ekipa produkcyjna, zaczyna się najważniejsza misja dla PR managera i jego zespołu. Wykorzystuj siłę social media, stwarzaj okazję do emisji filmów również w kontaktach bezpośrednich twojej firmy z otoczeniem. Nie ma nudnych firm i szablonowych produktów. Są tylko źle i niepomysłowo pokazane.

W poprzednim artykułach „Wideo głupcze, czyli PR-owiec, scenarzysta, reżyser i operator w jednej osobie” i „Wideo głupcze, czyli w poszukiwaniu toścosia” poznaliście kilka interesujących wskazówek ułatwiających zaplanowanie i nadzór nad produkcją filmu PR.

Gdy pracę nad filmem kończy ekipa produkcyjna, zaczyna się prawdziwa dla PR managera i jego zespołu. Uchybieniem wielu firm jest rozłożenie czasu pracy nad filmem korporacyjnym w proporcjach 80 proc. czasu na zaplanowanie i produkcję filmu, a tylko 20 proc. na jego dystrybucję i wykorzystanie w komunikacji PR. W ten sposób setki filmów korporacyjnych, kosztowały dziesiątki tysięcy złotych, a obejrzały je setki widzów. Korzystniej stosować odwrotną strategię: 20 proc. na zaplanowanie i produkcje, 80 proc. na wykorzystanie w komunikacji PR. Wtedy relacje koszty/widzowie będą odwrotne. Jak to zrobić i czym zrobić? Czytaj dalej.

Jeszcze na etapie produkcji warto zdecydować się na teaser filmu, czyli jego bardzo krótką zapowiedź. Nie wpływa to znaczącą na budżet, ponieważ nie wymaga dodatkowych dni zdjęciowych. Za to pomaga w budowaniu zainteresowania filmem jeszcze na kilka tygodni przed jego premierą. Pokaż teaser w tych samych kanałach komunikacji, gdzie będziesz chciał pokazać cały obraz. Wyobraź sobie, że zanim upublicznisz film, kilka tysięcy widzów będzie chciało go obejrzeć już i zaraz. Taki efekt wykorzystaliśmy przed premierą KOLEJTV. Po emisji trzech teaserów, między innymi tego:

Link

...pierwszy odcinek KOLEJTV obejrzało 3 000 widzów w ciągu pierwszego dnia.

Warto przeanalizować, co wnoszony przez nas, do przestrzeni publicznej, obraz wnosi również dla jego odbiorców. Pokazuje ciekawe zjawiska? Wywołuje emocje? Zaskakuje? Warto takie cechy wykorzystać w komunikowaniu filmu. Będzie chętniej oglądany.

Wykorzystuj siłę social mediów. Zarówno teaser jak i film umieszczaj w kanałach, z których korzystają twoi interesariusze, na: Youtube, FB, Twitterze, portalach branżowych, stronach blogerskich i vlogerskich itp. Aktywnie promuj film poprzez te kanały. Wykorzystuj możliwość rekomendowania filmu przez użytkowników.

Zainteresuj produkcją (pomaga oryginalność tematu/podejścia lub nietypowa technika produkcji) globalne serwisy video jak liveleak.com, vimeo.com. Jeśli je zainteresuje same go odpowiednio wyeksponują.

Z takiej sposobności skorzystała amerykańska firma Haverfield, wykorzystując bardzo widowiskowe usługi, jakie oferuje:

Link

Gdzie najczęściej pojawiają się klienci firmy i jej strategiczni partnerzy? Uczyń film dostępnym w siedzibie swojej/klienta firmy oraz jej oddziałach.

Wykorzystaj okazję do emisji film również w kontaktach bezpośrednich twojej firmy z otoczeniem: podczas oficjalnych prezentacji, konferencji, eventów dla klientów. Jeżeli firma prowadzi sponsoring to warto wykorzystać również to narzędzie do upubliczniania takiego materiału.

Zainteresuj filmem tematyczny kanał telewizyjny. Mogą wykorzystać go, jako krótki przerywnik filmowy (znane chociażby ze starego dobrego Discovery Channel) lub jako normalny film.

Jeżeli produkcja jest bardzo długa (dłuższa niż 5 minut), zastanów się nad jego emisją w dwóch lub trzech częściach. Buduje to dodatkowe zainteresowanie filmem, a poza tym lepiej i chętniej ogląda się w internecie krótsze produkcje.

Nie ma nudnych firm i szablonowych produktów. Są tylko źle i niepomysłowo pokazane. Nawet najtrudniejszy aspekt albo najprostszy motyw może zainteresować - budować w nas wiedzę i zrozumienie. Jeśli byłoby inaczej, monotonny obraz z kamer miejskich nikogo by nie wzruszał. A jednak… wzrusza. I na tym polega siła 23 klatek na sekundę.

Michał Wrzosek, dyrektor projektu, PKP Intercity

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin