Wizerunek Polski kolejny raz

dodano: 
03.07.2007
komentarzy: 
0

O wizerunku Polski za granicą można przeczytać w artykule w Pulsie Biznesu. Jego autorka, Małgorzata Mierżyńska, informuje o spotkaniu Jarosława Kaczyńskiego z Rupertem Murdochem, którego najważniejszym tematem był „wizerunek Polski w zagranicznych mediach”. Mierżyńska podkreśla, że obecne podejście administracji do kwestii kształtowania obrazu kraju za granicą charakteryzują „w ogromnej mierze doraźne, pojedyncze działania i ręczne sterowanie”. Metody te ocenia negatywnie jako nieskuteczne i nieprzydatne.
Autorka przychyla się do opinii, że w budowie właściwego wizerunku naszego kraju przeszkadza brak spójnej strategii promocyjnej. Mierzyńska częściowo za ten stan obwinia fakt współistnienia kilku instytucji odpowiedzialnych za wizerunek, które nie potrafią ze sobą współpracować. „Ministerstwa: kultury, gospodarki, nauki, Polska Akademia Nauk, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Polska Organizacja Turystyczna (POT), Instytut Adama Mickiewicza – to tylko najważniejsze z nich” – wymienia dziennikarka. Jako kolejny powód braku strategii promocyjnej Mierżyńska traktuje „niechęć polityków i dyplomatów do myślenia w kategoriach marketingowych”. (psp)

Źródło:

Puls Biznesu, Rywalizacja i dwa logo, Małgorzata Mierżyńska, 02.07.07, s. 1
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin