Wolontariat pracowniczy w firmach

dodano: 
19.12.2005
komentarzy: 
0

Na łamach Pulsu Biznesu czytamy o wolontariacie pracowniczym. Coraz więcej firm w Polsce angażuje się w działania społeczne, jednak, jak zaznacza cytowana przez autorkę artykułu Beata Kapcewicz z Forum Odpowiedzialnego Biznesu, istnieje pod tym względem znaczna różnica pomiędzy dużymi a małymi firmami.
„W małych i średnich firmach wolontariat ma zwykle charakter spontaniczny” - mówi Kapcewicz. Jej zdaniem pracownicy angażują się w pomoc, kierując się potrzebą serca. Jednakże często takie jednorazowe działania są kontynuowane i przeobrażają się w cykliczne akcje. W takim momencie firma może włączyć się w systematyczne pomaganie. Ważne jest, aby wybrała taki rodzaj wolontariatu, który będzie dostosowany do jej profilu. Nie zawsze musi to być pomoc finansowa. Często w ramach wolontariatu pracownicy zajmują się doradztwem lub szkoleniami.
Autorka artykułu jest zdania, że pracodawcy powinni wspierać i nagradzać pracowników, którzy angażują się w działania społeczne. Jedną z form może być publiczne wymienienie ich imienia i nazwiska na imprezie firmowej, wsparcie finansowe dla prowadzonych działań lub przeznaczenie jednego dnia roboczego na działania społeczne. Angażowanie się pracowników w wolontariat daje nie tylko osobistą satysfakcję, pozwala również na rozwijanie kompetencji organizacyjnych i kierowniczych. Aktywność społeczna pracowników dobrze świadczy o firmie. „Firma, z której wywodzą się wolontariusze, jest postrzegana jako społecznie odpowiedzialna”.

Źródło:

Puls Biznesu, Firma jak Mikołaj, Joanna Inorowicz, 19.12.05, s. 22
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin