.

 

#WomenNotObjects – sprzeciw wobec seksizmu w reklamie

dodano: 
27.01.2016
komentarzy: 
0

Akcja #WomenNotObjects to sprzeciw kobiet wobec seksizmu, na którym bazuje większość dzisiejszych reklam. O kampanii czytamy w serwisie good.is. Projekt ma zwrócić uwagę na uprzedmiotowienie kobiet w reklamie – na to, jak marki wykorzystują je i poniżają, skupiając się wyłącznie na zyskach finansowych.

Jak czytamy, w ostatnich latach wiele mówi się o seksistowskim traktowaniu kobiet w miejscach pracy. Coraz częściej zwraca się też uwagę na to, by walczyć z tą tendencją również w sferze publicznej. W reklamach wciąż kobiety pokazywane są wyłącznie w roli obiektów seksualnych. I jest to powszechna praktyka, niezależnie od reklamowanego produktu – takie ujęcie widoczne jest zarówno w reklamach hamburgerów, ubrań czy samoprzylepnych karteczek – wylicza autor.

W wideo, stworzonym w ramach akcji, kobiety wygłaszają sarkastyczne komentarze, dotyczące właśnie tego rodzaju przekazów reklamowych – seksistowskich, utrwalających stereotypowe myślenie. (mb)

 

Źródło:

good.is, #WomenNotObjects Calls Out Sexism in Advertising, Tod Perry, 25.01.2016
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin