.

 

Wrzosek: bezcenna pasja, milionowy wizerunek

dodano: 
13.02.2014
komentarzy: 
0

Czerwono-biała szachownica na kasku Kamila Stocha to dowód na to, jak silne i wymierna finansowo może być pasja i zbudowana dobrze relacja z liderem. Nasz złoty olimpijczyk umieścił na swoim kasku znak polskiego lotnictwa nie dlatego, że ktoś mu za to zapłacił, ale dlatego że chciał. Stoch jest pasjonatem lotnictwa. Zna również historię i znaczenie tego znaku. Miał mu dać siłę podczas zawodów i okazać wdzięczność polskiemu lotnictwu. Udało się jedno i drugie.

Inne marki za taką ekspozycję na kasku musiałyby zapłacić od kilkuset tysięcy do kilku milionów złotych. Wartość ekspozycji szachownicy w mediach możemy szacować już teraz na kwotę od 2 do 10 mln złotych. Dowództwo Sił Powietrznych nie ma takich funduszy na sponsoring. Ale za to ma rzeszę licznych fanów, pasjonatów i dba o relacje z nimi.

Przypadek ten świetnie pokazuje, jak budowanie dobrych relacji z miłośnikami, pasjonatami potrafi przynosić wymierne korzyści finansowe dla organizacji.

W zachodnim świecie lotniczym sprawa tego znaku odbiła się dalekim echem. Rzadko się zdarza by symbol sił powietrznych „sponsorował” złotego medalistę olimpijskiego. Padły podejrzenia na Kamila Stocha, że wykorzystał ten znak bezprawnie, bo przecież żadne siły powietrzne na świecie nie zapłacą ogromnych kwot za sponsoring. Kamil Stoch odpowiedział na to prosto: „Poszedłem z tym do pana prezydenta, który nie miał nic przeciwko. Również minister obrony narodowej wyraził zgodę. Głęboko wierzyłem, iż symbol Polskiego Lotnictwa Wojskowego będzie dla mnie bardzo szczęśliwy”.

Parafrazując Winstona Churchilla, który wypowiadał te słowa myśląc też o polskich pilotach: w ten sposób nasz skoczek dał tak wiele tak nielicznym.

Michał Wrzosek, partner zarządzający, Mindset Communication Suport

 


Michał Wrzosek jest wykładowcą Akademii PRoto - www.akademiaproto.pl

 

Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.

W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.

Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.

W ofercie Akademii mamy także szkolenia "szyte na miarę" – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin