Wystartowała kampania społeczna Nie wiąż się z papierosem

dodano: 
02.08.2011
komentarzy: 
0

Ruszyła pierwsza w Polsce ogólnopolska kampania społeczna dotycząca profilaktyki raka płuc stworzona przez młodzież dla młodzieży, pt. „Nie wiąż się z papierosem”. Aż 38 proc. uczniów szkół ponadgimnazjalnych deklaruje, że pali. Celem kampanii, będącej wynikiem kilkumiesięcznych działań w ramach programu „Mam Haka na Raka”, jest zniechęcenie ich do sięgania po papierosy.

„Tylko edukacja u podstaw ma szansę zmienić zachowania społeczeństwa. Dlatego też, mam ogromną nadzieję, że dzięki obecnym działaniom młodzieży w przyszłości spadnie umieralność na ten nowotwór” – powiedział dr Janusz Meder, prezes Polskiej Unii Onkologii.

Autorkami projektu kampanii, który zwyciężył w IV edycji „Mam Haka na Raka”, są uczennice I Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Staszica z Lublina: Kinga Witkowska, Julia Jaglewicz, Aleksandra Bodys, Karolina Tybulczuk i Agnieszka Konarzewska. Spot przedstawia młodą kobietę, która zawiera symboliczny związek z papierosem, w wyniku czego w krótkim czasie trafia do szpitala chora na raka płuc. Opiekę nad zespołem sprawuje Małgorzata Drozd. Finalna kampania „Nie wiąż się z papierosem” została opracowana przez profesjonalistów z Fundacji Komunikacji Społecznej oraz studia Zielony Pomidor. Powstał spot telewizyjny, spot radiowy i plakat. Specjalnie na potrzeby kampanii agencja discipline Media Group przygotowała stronę, na której poza wszystkimi elementami kampanii znajdziemy wiele przydatnych informacji dotyczących raka płuc.

„Dużym atutem zwycięskiej kampanii jest to, że stworzyła ją młodzież dla swoich rówieśników. Tym samym przekaz spotu jest bardziej autentyczny i ma większe szanse na realne oddziaływanie na postawy młodych ludzi. Warto podkreślić, że kampania jest emitowana bezpłatnie przez największe stacje telewizyjne, co znacząco wpływa na jej zasięg i gwarantuje szersze dotarcie” – zauważył Jerzy Toczyski, prezes zarządu GlaxoSmithKline Pharmaceuticals.

W emisję kampanii licznie włączyły się media ogólnopolskie i regionalne w całej Polsce. Organizatorem „Mam Haka na Raka” jest Polska Unia Onkologii. Partnerem strategicznym jest firma GlaxoSmithKline. Patronat honorowy nad programem objęli: Minister Zdrowia, Minister Edukacji Narodowej, Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Polska Grupa Raka Płuca, Rzecznik Praw Dziecka, Przewodniczący Sejmowej i Senackiej Komisji Zdrowia, marszałkowie województw oraz kuratoria oświaty. PRoto.pl objęło wydarzenie patronatem medialnym.

Więcej informacji

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin