.

 

Z zagranicy

dodano: 
04.03.2005
komentarzy: 
0

Nagrody jako instrument PR
„Nagrody i wyróżnienia są ważnym instrumentem public relations. Przyczyniają się szczególnie  do wzrostu wizerunku i stopnia rozpoznawalności przedsiębiorstwa” – czytamy w pr portal.de. Takie wyniki przyniosły badania, jakie przeprowadziła w 2004 roku monachijska agencja PR unicat communications. O zdanie na temat znaczenia „Award Management” jak również o własne doświadczenia w zakresie nagród i wyróżnień zapytanych zostało 112 szefów marketingu przedsiębiorstw branży IT. 62,3 proc. przedsiębiorstw zaangażowanych w działania PR-owskie, uznała „Award Management” za ważny, bądź bardzo ważny instrument PR, a 60 proc. jest zdania, że takie nagrody mogą w znaczącym stopniu poprawić image firmy. Połowa zapytanych wierzy, że zyskuje na tym w znaczący sposób rozpoznawalność marki, a 47 proc. widzi w nagrodach wielką siłę motywacyjną do rozpoczęcia współpracy z daną firmą. Firmy widząc ogromne korzyści dla swojej reputacji coraz częściej biorą udział w konkursach i same zgłaszają swoje uczestnictwo w najróżniejszych rankingach. Jednak tylko połowa z zapytanych przedsiębiorstw bierze udział w tego typu imprezach regularnie. Druga połowa korzysta z takich okazji sporadycznie i nie w pełni wykorzystuje możliwość otrzymania nagrody jako korzystny instrument PR.

Znaczenie komunikacji
Kolejne badanie dotyczące branży PR przeprowadziła firma Peakom GmbH z Frankfurtu nad Menem. 250 przedsiębiorstw w Niemczech odpowiedziało na pytanie o znaczenie komunikacji w działalności firmy. Wyniki wskazują na duże zapotrzebowanie na tego typu działalność, ponieważ aż 72 proc. pytanych uważa komunikację za bardzo ważny element w budowaniu firmy. 84 proc. respondentów spodziewa się po działaniach komunikacyjnych firmy długofalowych efektów.

Klub komunikatorów
Portal mediaundmarketing poinformował o nowym serwisie internetowym dla branży komunikacyjnej „communicators club”, w którym można bezpośrednio znaleźć najważniejsze informacje o wydarzeniach, seminariach, spotkaniach ze świata mediów, reklamy i marketingu. Twórcą projektu jest wydawnictwo Europa Fachpresse Verlag. Prenumeratorzy wydawanych przez to wydawnictwo pism będą posiadali członkowskie zniżki na udział w wielu eventach. Członkostwo w „communications club” zapewnia poza tym korzystanie z systemu bonusowego, który umożliwia tańszy zakup branżowej literatury i prasy.

Trendy w kampaniach społecznych
W artykule  Artura Jurkiewicza na portalu Marketing przy Kawie czytamy, że „w kampaniach społecznych w Stanach Zjednoczonych w tym roku dominować będzie tematyka równouprawnienia mniejszości homoseksualnych”. Przykładem tego jest reklama, która będzie emitowana w MTV przedstawia młodego mężczyznę, który chodzi od drzwi do drzwi i pyta, czy może prosić o rękę Megan, a „kończy się napisem: Jak byś się czuł, gdybyś musiał prosić 260 milionów ludzi o prawo do małżeństwa?”. W tym przypadku temat równouprawnienia mniejszości seksualnej został potraktowany bardzo subtelnie i ma szansę wywrzeć spore wrażenie na opinii publicznej.

Edelman uhonorowany
Daniel J. Edelman, założyciel agencji PR-owskiej Edelman, został uhonorowany medalem za służbę społeczeństwu przez Columbia Graduate School of Journalism – poinformował portal O’Dwyer PR. Jego zaangażowanie społeczne oraz osiągnięcia zawodowe zostały docenione przez Nicholasa Lemanna, dziekana szkoły: „Nie ma lepszego kandydata do otrzymania tej nagrody niż Daniel Edelman, który jest zarówno światowym liderem w swojej dziedzinie, jak również hojnym i wrażliwym społecznie człowiekiem”. Edelman, zaangażowany w działalność chicagowskiego Projektu na Rzecz Zapobiegania Przemocy oraz Komitetu Ekonomicznego Rozwoju Izraela, otrzyma nagrodę 16 kwietnia.

Top wizerunek
Jaka firma ma najlepszy wizerunek wśród studentów uczelni ekonomicznych w RPA? - BMW. Koncern zajmuje czołowe miejsce w rankingu najchętniej poszukiwanego pracodawcy. Następni w kolejności to: PricewaterhouseCoopers, KPMG i Deloitte & Touche – podał serwis Bizcommunity.com. Również wśród humanistów i prawników BMW znalazło się w czołówce rankingu obok Coca-Coli.

Oskar za product placement
„Bezdroża”, film nominowany w tym roku do Oskara, dał początek burzliwej dyskusji na temat efektywności działań product placement. Jego bohaterowie podróżują po kalifornijskich winiarniach wyrażając opinie na temat degustowanych win. Film spowodował duże zainteresowanie tym turystycznym regionem oraz wzrost sprzedaży chwalonego w tym obrazie wina Pinot Noir. The New York Times przypomina najbardziej spektakularne przypadki korzystania z product placement w historii kina i proponuje ustanowienie kolejnego Oskara właśnie w tej kategorii.

Więcej PR-owców
Administracja prezydenta Busha nie tylko podwoiła wydatki na kontrakty na działania PR, ale również znacznie zwiększyła ilość stanowisk PR-owskich w agencjach rządowych - o 9% od 2000 r. Koszty szacuje się na 50 mln dolarów. Najwięcej osób zajmujących się public affairs przyjął Pentagon oraz Departament Stanu, Rolnictwa, Spraw Wewnętrznych oraz Social Security Administration (odpowiednik polskiego ZUSu). Również raportowanie stało się bardziej ustrukturyzowane. Każda rozmowa z mediami musi być zgłoszona do przełożonego – podał dziennik Newsday.

Źródło:

mediaundmarketing.de, pr portal.de, Neues PR Portal, Marketing przy Kawie, O'Dweyer PR, Bizcommunity.com, The New York Times, Newsday
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin