Z zagranicy

dodano: 
01.07.2005
komentarzy: 
0

Nagrody NonProfit PR
Portal PR News zaprasza do nadsyłania zgłoszeń do pierwszego konkursu NonProfit PR Awards. Zgłoszenia mogą pochodzić m.in. od zespołów komunikacyjnych i marketingowych pracujących w organizacjach i stowarzyszeniach non-profit, agencji rządowych, NGO oraz instytucji edukacyjnych, ale również od PR-owców pracujących w korporacjach. Nagrody zostaną przyznane w kilkunastu kategoriach, a wszystkie informacje dostępne są na stronie konkursowej. Termin nadsyłania zgłoszeń mija 9 sierpnia.

Niesamowity wzrost
Lobbing to kwitnący biznes w Waszyngtonie – pisze Washington Post. Liczba zarejestrowanych lobbystów podwoiła się od 2000 r., a stawki przez nich pobierane wzrosły o 100 procent. Dziennik pisze o przyczynach tak szybkiego wzrostu, m.in. republikańskiej kontroli nad zarówno kongresem, jak i Białym Domem oraz dużą świadomością korporacji konieczności zatrudniana profesjonalnych lobbystów w celu zagwarantowania różnych benefitów. Teoretycy widzą w tym wzroście problem dla systemu demokratycznego w USA.

Bohater dnia codziennego
Amerykańskie Stowarzyszenie Medyczne rozpoczyna kampanię, która ma na celu poprawę jego wizerunku oraz wzrost liczby członków – czytamy w Las Vegas SUN. Lekarze będą przedstawiani jako „bohaterowie dnia codziennego”, a ich praca jako szlachetna. Kampania zakłada również zmianę logo Stowarzyszenia oraz reklamę przedstawiającą maleńkiego wcześniaka ściskającego palec lekarza. Kampania pochłonie 60 milionów dolarów. Lekarze podchodzą do niej sceptycznie, ze względu na kontrowersje związane ze Stowarzyszeniem i zarzuty wobec jego działalności nie zawsze na korzyść pacjentów i medyków.

Strony www wymagają korekty
Monachijska agencja PR Maisberger Whiteoaks przeprowadziła wśród dziennikarzy badanie na temat użyteczności i jakości stron www. Z ankiet wynika, że aż 98,5 procent dziennikarzy uznaje internet za podstawowe źródło informacji, na miejscu drugim znalazły się kontakty osobiste. Mimo tego „awansu”  54,1 procent dziennikarzy jest równocześnie niezadowolone z komunikatów zamieszczanych na stronach internetowych firm. Z wypowiedzi dziennikarzy wynika, że firmy mogą w łatwy sposób uatrakcyjnić swoje strony internetowe, choćby poprzez udostępnienie materiałów graficznych, podanie kontaktu do konkretnej osoby zajmującej się danym tematem czy usunięcie barier w postaci rejestracji na stronę. Materiały dla prasy na stronach internetowych powinny być umieszczone w widocznym miejscu, zawierać archiwum i wygodne wyszukiwarki.

Ulrich Nies szefem DPRG
Niemiecki związek PR (DPRG) zdecydował podczas 46. zebrania zarządu w Budenheim, że funkcję prezesa związku na kolejne trzy lata kadencji obejmie Ulrich Nies, szef biura informacji w BASF AG. Wiceprezesem została Uta-Micaela Dürig, szefowa PR w Robert Bosch GmbH.

Kongres „Komunikacja przyszłości”
Niemieccy przedstawiciele mediów i PR spotkali się w Mainz podczas kongresu „Komunikacja przyszłości”. PR-owcy wypowiadali się bardzo krytycznie na temat rozwoju mediów, którym zarzucono przede wszystkim interesowność. „Patrząc ekonomicznie, nowe komunikaty powstają tam, gdzie medialne oferty pozornie nic kosztują: Rozpoznawalne jest to przy gazetach bezpłatnych i zazwyczaj przy ofertach internetowych” – mówił profesor Stephan Russ-Mohl, przedstawiciel European Journalism Observatory w Lugano. Z kolei Thomas Leif z Netzwerk Recherche postrzega bardzo duży problem w kiepskich zarobkach dziennikarzy, w szczególności w mediach drukowanych. Również Reinhard Fröhlich z DZ-Bank uważa bazę ekonomiczną medium za jeden z podstawowych fundamentów, ponieważ „zapewnia ona trwałą i zadowalającą jakość pracy redakcji. PR potrzebuje dobrych dziennikarzy, ponieważ jest to warunkiem profesjonalizmu i zrozumiałości informacji” - powiedział.

Źródło:

Neues PRPortal, Washington Post, Las Vegas SUN, PR News
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin