Z zagranicy

dodano: 
05.08.2005
komentarzy: 
0

Czy dziennikarstwo potrzebuje PR?
Uniwersytet Hohenheim przeprowadza wśród dziennikarzy oraz specjalistów PR badanie, które wykaże, jak dalece treści redakcyjne są manipulowane za pomocą komercyjnych interesów firm. Temu zagadnieniu dużo uwagi poświęca Neues PR Portal, który o stanowisko w sprawie nieetycznych praktyk poprosił wszystkie branżowe związki w Niemczech. Specjaliści są zdania, że pod względem etycznym oraz finansowym „czwarta władza” słabnie. Niemiecki związek DPRG zrzeszający największe agencje PR w tym kraju napisał w swoim oficjalnym oświadczeniu, że należy od nowa rozpocząć dyskusję na temat problemu, jakim jest kupowanie powierzchni redakcyjnych. „Czy w związku ze słabą kondycją mediów w Niemczech redakcje są o wiele bardziej narażone na wpływy interesów PR?”. Pozostałe pytania w kwestionariuszu

Dyskryminacja kobiet w PR
Średnio 60% wykształconych PR-owców to kobiety, a jednak w 80% przypadków to mężczyźni mają decydujące „słowo” w tej branży i to oni zajmują kierownicze stanowiska. Dowodzą tego badania, jakie przeprowadzono na Uniwersytecie w Monachium. Kobiety PR-owcy zarabiają również w skali miesiąca średnio 900 euro mniej niż mężczyźni. „Nawet wówczas, kiedy zajmują dokładnie te same stanowiska, mają podobne zadania zarabiają mniej niż ich koledzy” – prof. Romy’ego Fröhlicha cytuje Neues PR Portal. Rzekomo typowe kobiece cechy, jak talent komunikacyjny, emocjonalność, konsekwencja, kreatywność oraz umiejętność pracy w zespole zdają się być dobre jedynie na początek kariery. „Na pewnym szczeblu kariery okazuje się, że komunikacyjny talent kobiet okazuje się być brakiem asertywności” – pisze Neues PR Portal.

Blog to rewolucja
Louis Rossetto, znany publicysta, założyciel i wieloletni redaktor naczelny amerykańskiego kulturalnego pisma Wired zdradził niemieckiemu pismu PAGE swoje zdanie na temat blogów. Według Rossetto, blogi będą miały jeszcze bardziej rewolucyjny oddźwięk niż wprowadzenie telewizji. Ta nowa internetowa forma komunikacji umożliwia „demokratyczną dyskusję na wysokim poziomie” – powiedział.

Specjalizacja firm PR jest koniecznością
Rynek PR jest coraz bardziej wymagający, dlatego w przyszłości agencje muszą zadbać o swoje pozycjonowanie. Agencjom full-service będzie coraz ciężej utrzymać swoją pozycję na rynku. Są to najważniejsze wyniki badania ”Agenturen mit Zukunft – Zukunft der Agenturen” przeprowadzonego przez niemiecką firmę Barrack NB-Advice. Od kwietnia do lipca br. przebadanych zostało 86 firm. Badania dowiodły, że klienci firm PR coraz częściej wymagają specjalistycznej wiedzy w wybranym zakresie. Barrack NB-Advice radzi agencjom stopniową segregację swoich usług i podjęcie szerszej współpracy z agencjami partnerskimi.

Źródło:

Neues PR Portal, Presseportal
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin