Z zagranicy

dodano: 
12.08.2005
komentarzy: 
0

Środkowo-Wschodnie Niemcy potrzebują PR
Ulrich Nies, prezes niemieckiego związku PR (DPRG), poinformował, że kolejny dzień PR-u – Deutsche PR-Tag – odbędzie się w Halle (Środkowo-Wschodnie Niemcy). Jak powiedział gazecie Mitteldeusche Zeitung, pozytywny rozwój środkowych i wschodnich Niemiec nie jest doceniany przez PR-owców z zachodniej części kraju. „Ten region potrzebuje więcej PR” – puentuje Nies. Przypomniał również, że w Niemczech jest około 50 tys. PR-owców, a co roku dołącza do nich kolejne 2 tys. specjalistów. Związek zrzesza około 2 tys. praktyków tego zawodu. Z regionu Sachsen-Anhalt jest tylko 10 reprezentantów, mimo że jest tam zarejestrowanych około 300 firm PR.

Hotwire nie zgadza się z wynikami Trendmonitoru
Badanie „Trendmonitor” z maja br. wykazało, że specjaliści PR nie uważają bezpośrednich spotkań z redakcjami za wartościowe. Tylko 3,2 proc. zapytanych PR-owców przyznawało, że odwiedziny w redakcjach przynoszą korzyści w komunikacji. Takie wyniki zaskoczyły firmę Hotwire do tego stopnia, że postanowiła przeprowadzić podobne badanie, by wykazało, jakie zdanie na ten sam temat posiadają dziennikarze. Wyniki obydwu badań całkowicie sobie zaprzeczają. Hotwire o zdanie na temat bezpośredniej współpracy z PR-owcami zapytała 50 dziennikarzy i redaktorów z prasy o tematyce IT i ekonomicznej. Zdaniem większości z nich, bezpośrednie spotkania z PR-owcami służą komunikacji, lepszemu zrozumieniu tematu, strategii firmy czy produktu. Ich zdaniem, podczas rozmowy można wyjaśnić wszelkie wątpliwości i nie dochodzi do nieporozumień. Dla redakcji mediów technicznych szczególne znaczenie mają bezpośrednie demonstracje, dzięki którym dziennikarze mogą zapoznać się z produktami, o których informują. Ute Richter z Hotwire Deuschland przyznaje, że wyniki Trendmonitoru bardzo ją zaskoczyły. „Szczególnie tak niska ocena spotkań PR-owców z dziennikarzami zaprzecza naszym oczekiwaniom. (...) Choć to, jakie techniki PR są w danym momencie uznawane przez redakcje za wartościowe zależy od obecnych okoliczności i polityki redakcyjnej. Najważniejszym wnioskiem z naszej ankiety jest to, że specjaliści PR powinni w większym stopniu zwracać uwagę na potrzeby redakcji”.

Idealny czas na konferencję
„Kiedy jest idealny czas na konferencję?”. Takie pytanie zadała agencja PR LEWIS 200 dziennikarzom niemieckich mediów regionalnych, ogólnokrajowych, zarówno codziennych jak i periodycznych. Doskonałym czasem na konferencję są, według nich, późne godziny poranne lub wczesne popołudniowe. Tylko w szczególnych przypadkach konferencja może odbyć się po godzinie 18. „Skończyły się czasy wieczornych konferencji. Dziennikarze zazwyczaj pracują dłużej niż inni, więc po wolnym wieczorze chcą iść do domu” – Rafaela Rahna, szefa agencji LEWIS, cytuje Neues PR Portal. 40 proc. zapytanych dziennikarzy uważa, że zaproszenia na konferencję powinny być rozesłane 2 tygodnie wcześniej drogą elektroniczną. Również 40 proc. chciałaby otrzymać zaproszenie na trzy tygodnie wcześniej, a dla 20 proc. wystarczający jest jeden tydzień. 90 proc. dziennikarzy uważa, że najlepszymi dniami są wtorek, środa lub czwartek.

Źródło:

Neues PR Portal, Mitteldeutsche Zeitung, PR Portal
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin