Z zagranicy

dodano: 
26.08.2005
komentarzy: 
0

Polska dziennikarka rzecznikiem Bundestagu
Od 1 września Anna Rubinowicz-Grundler będzie pełnić funkcję rzecznika prasowego Bundestagu, izby niższej niemieckiego parlamentu. Jak czytamy w Presserwisie, była korespondentka Gazety Wyborczej będzie jedną z czterech rzeczników Bundestagu. Wybrano ją w konkursie.

Award Corporate Communications
W Szwajcarii po raz pierwszy rozdane zostaną Award Corporate Communications za najlepsze praktyki PR. Organizatorem konkursu jest klub komunikacji i PR - Headline. Rozdanie nagród odbędzie się w ramach Szwajcarskiego Forum Komunikacji Korporacyjnej (Schweizerisches Forum für Unternehmenskommunikation).

Blogi – ważny element PR czy zwykła moda?
Prawie 28 proc. biur prasowych i 25 proc. agencji PR w Niemczech uważa blogi za bardzo ważne narzędzie PR, w które warto inwestować w przyszłości. Z kolei ¼ spośród 2.467 zapytanych szefów agencji PR i PR-owców w firmach uważa, że blogi to po prostu modny temat. Takie wyniki przyniósł lipcowy TrendMonitor, badanie opinii wśród specjalistów PR. Badanie to przeprowadza cyklicznie portal news aktuell przy współpracy z firmą Mummert Communications.

Świat nie ufa politykom i biznesmenom
Badanie przeprowadzone przez firmę badawczą GfK w 18 krajach dowiodło, że największym społecznym zaufaniem cieszą się lekarze, nauczyciele, policja oraz wojsko. Nad swoim wizerunkiem powinni za to popracować menedżerowie dużych przedsiębiorstw zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i w Europie. W niemieckim PR Portal, który zamieszcza obszerny opis badania, czytamy, że „jedynie image polityków jest jeszcze gorszy”. W sumie 85 respondentów z Europy Zachodniej i Stanów Zjednoczonych nie ufa swoim siłom politycznym. W Europie Wschodniej odsetek tych osób wzrasta aż do 90 proc. Z wynikami badania w poszczególnych krajach możemy się zapoznać na stronie PR Portal.

Zachowania w kryzysie
Amerykański Legal PR Bulletin przeprowadził sondaż wśród PR-owców na temat komunikacji w kryzysie i ich wpływ na podejmowanie decyzji przez zarząd. 42% respondentów powiedziało, że są informowani o kryzysie w tym samym momencie co reszta wyższej kadry menadżerskiej, ale aż 60% z nich czuje się przeciętnie wyedukowana w temacie zarządzania kryzysem (dla porównania: 29% bardzo dobrze, a 11% nisko). Jeśli chodzi o wypowiadanie słów „bez komentarza”, 78% respondentów uważa, że nie powinny one nigdy zostać użyte, 21% sądzi, że czasem są one dopuszczalne, a 1% odpowiedział, że zawsze jest to dobra metoda na uniknięcie wpadnięcia w jeszcze większe kłopoty. Natomiast za najlepszy dzień tygodnia na przekazanie złych wiadomości nt. firmy mediom 58% zapytanych wskazało piątek.

Źródło:

PR Portal, News persoenlich.com, Neues PR Portal, Presserwis, Legal PR Bulletin
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin