Z zagranicy

dodano: 
08.09.2005
komentarzy: 
1

Poprawić wizerunek krajów arabskich w USA
Benjamin Duncan opublikował artykuł na AlJazeera.net o firmach PR-owskich pracujących nad wizerunkiem krajów arabskich w Stanach Zjednoczonych. Kuwejt zatrudnił nowojorską agencję Peppercom do obsługi wprowadzenie na rynek kuwejckiego filmu o zamachach z 11 września, który pokazywał przyjazne relacje emiratu z USA. Arabia Saudyjska wydała w 2002r. 15 mln dolarów na kampanie w Ameryce. Pokazywały one poświęcenie Saudyjczyków w wojnie z terroryzmem oraz podkreślało ich zaangażowanie w proces pokojowy w regionie. Syria jest natomiast jednym z krajów, które chcą i powinny zainwestować w PR, jednak nie mają na to środków finansowych. Ostatnio pojawiła się informacja, że Syria wynajęła agencję New Bridże Strategies do przeprowadzenia kampanii wizerunkowej, jednak Syryjczycy zaprzeczają i przyznają jedynie, że były prowadzone wstępne rozmowy.

Komunikacja Busha w czasie huraganu
New York Times poświęcił w tym tygodniu dużo miejsca huraganowi Katrina i pisał również o komunikacji prezydenta Busha, za którą jest odpowiedzialny Karl Rove oraz Dan Bartlett. Dzięki nim Amerykanie zobaczyli w końcu w weekend najważniejszych członków rządu w sprawozdaniach z miejsca tragedii. Przedstawiciele administracji pojawiający się w mediach zostali poinstruowani, aby unikali tematów dotyczących problemów poprzedniego tygodnia i skupili się na bieżących wysiłkach rządu. NYT zwraca uwagę, że problemy komunikacyjne mogły wynikać z sezonu urlopowego, podczas którego osoby odpowiedzialne za komunikację znajdowały się daleko od Waszyngtonu, m. in. w Grecji na ślubie Nicolle Devenish, dyrektora ds. komunikacji prezydenta Busha.

WPP w Hongkongu
Presserwis poinformował o przejęciu przez WPP agencji iPR Asia Holdings Ltd.z Hongkongu. „Zakup został sfinalizowany przez należącą do WPP sieć agencji Ogilvy Public Relations Worldwide (…)”. Agencja posiada w swoim portfolio wielu znaczących klientów m.in. China Oilfield Services i Shanghai Forte Land.

Akcja „Niemcy dla dzieci”
Trzy organizacje na rzecz ochrony praw dziecka w Niemczech - BÜNDNIS FÜR KINDER, UNICEF oraz Deutsches Kinderschutzbund – rozpoczęły akcję „Deutschland für Kinder” czyli „Niemcy dla dzieci“. Pierwszym, wprowadzającym elementem tej akcji, było forum „Niemcy dla dzieci – ponieważ dzieci nie mają wyboru“, które odbyło się 25 sierpnia br. w Berlinie. Gościem forum był były prezydent RFN Roman Herzog, który w swojej mowie podkreślił, że dzieci zasługują na specjalne miejsce w społeczeństwie.

Mierzalność PR-u
„Metody mierzenia efektywności działań PR są jeszcze powijakach” – pisze Neues PR Portal. Jednak rzesze naukowców, niezależni doradcy PR oraz agencje pracują intensywnie nad najnowszymi metodami badawczymi. Wszelkie osiągnięcia w tej dziedzinie zebrała ofischer communication, agencja PR z Kolonii. Opracowanie dostępne jest w języku niemieckim na stronie ofischer.com.

Najważniejsze tematy Forum PR w Szwajcarii
Jak poinformował Persoenlich.com, najważniejszym tematem tegorocznego Szwajcarskiego Forum Public Relations, które odbędzie się we wrześniu w Olten, będzie kontrola oraz mierzenie efektywności działań PR. Dyskusje dotyczyć będą ponadto mierzalności takich pojęć jak reputacja, image oraz marka. Jörg Pfannenberg, szef agencji JP.PR, wygłosi wykład na temat planowania, mierzenia oraz zarządzania planami komunikacyjnymi. Na pytanie „kto kogo kontroluje?” odpowiedzą dr Christian König z agencji Farner oraz dr Victor Porak z Centrum Komunikaci Finansowej przy Uniwersytecie St. Gallen.

Źródło:

Presserwis, New York Times, AlJazeera.net, Neues PR Portal, PR Portal, Persoenlich.com
komentarzy:
1

Komentarze

(1)
Dodaj komentarz
08.09.2005
17:03:43
Aga
(08.09.2005 17:03:43)
Reakcje administracji Busha mozna tak lapidarnie skomentowac "zima po raz kolejny zaskoczyla drogowcow"...
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin