Z zagranicy

dodano: 
28.10.2005
komentarzy: 
0

Nieczyste praktyki coraz częstsze
„W niemieckich mediach wzrasta tendencja do stosowania ukrytej reklamy”. Do tego smutnego wniosku doszli eksperci podczas jesiennego forum, zorganizowanego w Berlinie przez dwie organizacje stojące na straży „czystości mediów”: Initiative Qualität im Journalismus oraz Deutsche Presserat. Zdaniem Christiana Schlotau, szefa działu marketingu redakcji tygodnika Spiegel, wzrost nieczystych praktyk w prasie spowodowany jest coraz większą ilością reklam. W ciągu pięciu ostatnich lat została ona podwojona. Sergej Lochthofen, redaktor naczelny dziennika Thüringer Allgemeinen, przewiduje, że granica pomiędzy treściami redakcyjnymi i reklamowymi będzie się coraz bardziej zacierać. Powodem jest zwiększająca się kreatywność speców od reklamy.

Aleja Sław ICCO
Organizacja ICCO ogłosiła nazwiska pięciu liderów branży public relations, które dołączą do jej międzynarodowej „Alei Sław” (International Hall of Fame). Są to: Daniel Edelman (USA, Edelman), John D. Graham (USA, Fleishman-Hillard), Paul Kohtes (Niemcy, Pleon Kohtes Klewes), Prema Sagar (Indie, Genesis Public Relations) oraz Jean-Pierre Beaudoin (Francja, I & E Consultants).

Europejskie badanie blogów
EUPRERA przeprowadza w listopadzie pierwsze europejskie badanie, które ma sprawdzić, w jaki sposób blogi zmieniają branżę public relations. Projekt EuroBlog 2006 ma na celu zebranie informacji od praktyków, dzięki czemu dowiemy się, kto i dlaczego używa blogów w działaniach PR-owskich. Anonimowe badanie jest dostępne na stronie www.euroblog2006.org. Wypełnienie ankiety zajmuje 5 minut, a wszystkie osoby, które ją wypełnią, otrzymają dostęp do jej wyników.

EUPRERA zaprasza po raz siódmy
W dniach 10-13 listopada w Lizbonie EUPRERA organizuje już po raz siódmy swój coroczny kongres. W tym roku będzie on poświęcony nowym wyzwaniom dla branży public relations. Więcej informacji o wydarzeniu na stronie www.euprera.org

Weber Shandwick Międzynarodową Agencją Roku 2005
Brytyjskie czasopismo branży public relations, PRWeek przyznało agencji Weber Shandwick tytuł Międzynarodowej Agencji PR Roku 2005 (International PR Agency of the Year 2005). W tym roku agencja Weber Shandwick otrzymała także kilka innych nagród i wyróżnień, m.in. tytuł Agencji PR Roku w USA (PRWeek US Agency of the Year 2005) i Agencji Roku Holmes Report 2005 (Holmes Report Agency of the Year 2005). Czasopismo branży reklamowej Advertising Age sklasyfikowało Weber Shandwick na 1 miejscu swojego rankingu agencji PR (Advertising Age’s Highest Rated PR Firm). Ponadto, poszczególne oddziały Weber Shandwick zdobyły także w 2005 r. nagrody w najbardziej prestiżowych konkursach PR: IPRA Golden World Award i SABRE Award. Weber Shandwick, największa światowa agencja PR, działa poprzez 75 własnych biur oraz agencje stowarzyszone. W Polsce Weber Shandwick jest reprezentowany przez stowarzyszoną z nim od 10 lat agencję Sigma International (Poland) Ltd.

Wzmocniony PR w Bawarii
Bawarski oddział Niemieckiego Związku Public Relations (DPRG) rozpoczął w połowie 2005 roku nową inicjatywę, naukowe koło dla firm public relations. Celem tego przedsięwzięcia, o którym czytamy na stronie PR Portal, jest przede wszystkim wymiana doświadczeń i w rezultacie profesjonalizacja usług PR w Bawarii. Według Michaela Bürkera, reprezentującego bawarski oddział DPRG, ten rejon był do tej pory zaniedbywany. Poziom edukacji w dziedzinie PR jest zadowalający. „Tym, czego jednak brakuje, jest wymiana doświadczeń między firmami, szczególnie w tematach kryzysowych” – komentował Bürker.

Źródło:

PR Portal, EUPRERA, Belgian PR Centre
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin