Z zagranicy

dodano: 
10.11.2005
komentarzy: 
0

Burger ocenzurowany
„Nie tylko psy jedzą soczyste kości” to jeden ze sloganów nowej akcji Brytyjskiej Fundacji Kardiologicznej (BHF). Kampania informacyjna dla dzieci i młodzieży „Food4Thought” ma za zadanie informować o konsekwencjach złego odżywiania i zagrożeniach powodowanych przez tzw. fast foody. Na plakatach kampanii zostały przedstawione hamburgery wypełnione odpadkami poprodukcyjnymi z rzeźni (m.in. kośćmi, tłuszczem, chrząstkami), które są często wykorzystywane do produkcji hamburgerów. Dlatego pod plakatami widnieją podpisy: „Nie wszystkie hamburgery są dobre”. W społeczeństwie brytyjskim narasta problem otyłości wśród dzieci i młodzieży. Akcja BHF jest elementem szerszego trendu społecznego. Więcej o kampanii: www.bhf.org.uk

Czy giganci mogą być odpowiedzialni?
Russell Mokhiber i Robert Weissman, reporterzy strony Corporate Crime Reporter, uważają, że niedawno zorganizowana w Waszyngtonie konferencja Business for Social Responsibility była propagandą. Konferencję sponsorowały takie firmy jak ExxonMobil, Pfizer, Philip Morris, McDonald's, Chevron, Walt Disney, General Electric, Starbucks, Ford Motor Company, Coca-Cola, Microsoft, KPMG i Chiquita. Autorzy komentarza uważają, że te międzynarodowe giganty „ukradły” to wydarzenie osobom, które go wymyśliły w 1991. Początkową ideą konferencji było wciągnięcie w odpowiedzialny biznes mniejszych firm i danie im możliwości wypowiedzenia się oraz przeciwstawienie się korporacjom, jednak po pewnym czasie również im zaproponowano udział. Laury Hammel, pomysłodawca, nie uczestniczy w konferencji od 2001, gdy spotkał na niej przedstawicieli firmy tytoniowej, co uznał za oburzające.

Źródło:

www.bhf.org.uk, Corporate Crime Reporter
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin