Z zagranicy

dodano: 
02.12.2005
komentarzy: 
0

Najlepsze blogi 2005
Na stronie Włoskiej Federacji Public Relations znajdujemy informację o zakończonej 21 listopada drugiej edycji międzynarodowego konkursu na najlepszego bloga (Deutsche Welle International Weblog Awards). Celem konkursu, jak deklarują jego organizatorzy, było promowanie wolności słowa i profesjonalizmu dziennikarskiego. Tak jak w zeszłym roku, niezależni dziennikarze i eksperci ds. mediów oceniali internetowe blogi w 13 kategoriach (m.in. najlepszy blog multimedialny i webblog).
Jednym z tematów poruszonych przez jury w trakcie obrad było pozaprywatne wykorzystanie blogów. W konkursie wzięto również pod uwagę mniej konwencjonalne formy komunikacji, czego wyrazem jest zwycięstwo bloga, którego tytuł w wolnym tłumaczeniu mógłby brzmieć: „Trochę szacunku: jestem twoją matką”. „Trochę szacunku...” przez ponad 2 lata był prowadzony przez 52-letnią gospodynię domową, która w żartobliwy sposób opisywała życie swojej rodziny.

Bruksela domem lobbystów
Według raportu Unii Europejskiej „The EU Corporate Trade Agenda”, Bruksela, siedziba Komisji Europejskiej, stała się również domem ponad 15 000 lobbystów. To więcej niż jeden na każdego urzędnika Komisji Europejskiej. Tylko 10 proc. z nich reprezentuje grupy środowiskowe lub społeczne. „W Brukseli rozwinął się potężny przemysł korporacyjnego lobbingu, który ma przytłaczający wpływ na europejską politykę handlową. Związki Komisji Europejskiej z korporacyjnym lobby są nieuregulowane, niezrozumiałe, a wszelkie działania prowadzone są za zamkniętymi drzwiami” - mówi Dave Timms z angielskiego World Development Movement, jednego z autorów raportu.

Gwiazdy w kampanii UNICEF-u
Press podał, że w telewizjach MTV i CNN od wczoraj emitowana jest nowa reklama kampanii UNICEF-u przeciwko AIDS. Biorą w niej udział David Beckham i piosenkarz Robbi Williams. Spot, w którym występują gwiazdy, jest kontynuacją pierwszej światowej kampanii UNICEF-u, nawołującej do zjednoczenia się na rzecz dzieci chorych na AIDS. Została ona wyemitowana podczas Światowego Dnia AIDS. Po 5 grudnia będzie dostępna na stronie internetowej organizacji.

Przyszłość PR według Edelmana
Richard Edelman w swoim internetowym blogu dzieli się z czytelnikami refleksjami na temat przyszłości PR. Nowe technologie i przyzwyczajenia konsumentów znajdują odbicie w funkcjonowaniu mediów. Nakłady gazet i przychód z reklam prasowych spadają. Zdaniem Edelmana bardziej opłaca się inwestować w reklamy on-line, których koszt jest trzykrotnie niższy niż reklam w gazetach. Dla PR-owców te głębokie zmiany są zarówno zagrożeniem jak i szansą. Edelman pisze: „Należy uznać wpływ i wiarygodność blogów”. Zaleca by materiały prasowe wzbogacać o clipy video, dla ich łatwiejszego wykorzystania przez twórców „blogosfery”.

Źródło:

www.WarOnWant.org, Press, www.ferpi.it
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin