Z zagranicy

dodano: 
25.03.2005
komentarzy: 
0

Konkurs PR News rozpoczęty
Do 2 maja można zgłaszać kampanie i programy PR do międzynarodowego konkursu organizowanego przez PR News. Zwycięzców w 25 kategoriach, m.in. cause-related marketing, community relations, crisis management, email communications, event marketing, IR, media relations, press release i public affairs, poznamy 20 października. Więcej informacji

Wściekłe krowy i PR
Stowarzyszenie Producentów Wołowiny w Albercie, Kanada, zatrudniło agencję Fleishman-Hillard. Agencja ma pomóc, poprzez działania PR, w otwarciu amerykańskiego rynku wołowiny zamkniętego dla kanadyjskich producentów od czasu wykrycia trzech przypadków choroby wściekłych krów.

Potrzebni praktykanci
Lincoln Group, wcześniej Iraqex, podpisało 3-letni kontrakt na działania PR-owskie na terenie Iraku. Budżet o wartości 6 mln dolarów ma za zadanie wspierać działalność Sił Wielonarodowych pod dowództwem USA. Lincoln Group przygotowuje m.in. materiały medialne i wydaje Iraq Business Journal. Firma poszukuje praktykantów. O'Dwyer's PR Daily

Szczyt w Dubaju
Elita biznesu Bliskiego Wschodu zbierze się w Dubaju na II Kongresie CSR. Spotkanie, które odbędzie się między 5 a 8 czerwca, ma na celu uświadomienie, że społeczna odpowiedzialność biznesu to nie tylko chwilowy trend, ale działalność, od której zależy możliwość przeżycia na rynku oraz sukces przedsiębiorstwa w tym regionie.

Najlepsza w turystyce
Prawie 70 dziennikarzy podróżniczych za najlepszą agencję PR w branży turystycznej i lotniczej w Niemczech uznało firmę C&C Contact & Creation z Frankfurtu nad Menem – poinformował PR Portal. Niezależne jury składające się z redaktorów niemieckich dzienników i magazynów specjalistycznych, jak również członków Stowarzyszenia Dziennikarzy Podróżniczych VDRJ, oceniało jakość usług agencji w kategoriach: „mailingi prasowe”, „organizacja konferencji prasowych i podróży”, „reakcja na zapytania dziennikarzy” oraz „kreatywność tematyki i akcji”.

Frühjahrsmonitor 2005
Wyniki badania Frühjahrsmonitor 2005 przygotowanego przez stowarzyszenie agencji branży komunikacyjnej GWA zostały zaprezentowany we Frankfurcie nam Menem przez Holgera Junga, prezydenta GWA. Szefowie agencji oceniają swoje pozycje na rynku w ciągu ostatniego roku zarówno pozytywnie, jak i negatywnie. 43 procent agencji jest zadowolona, bądź bardzo zadowolona z osiągnięć własnej firmy. Kolejne 28 procent zapytanych wyraziło niezadowolenie z poziomu rozwoju branży, a 21 procent z osiągnięć własnej agencji. Badanie wskazało również, w co najchętniej inwestują szefowie agencji. 33 procent inwestuje w personel, 35 procent w wykształcenie a kolejne 40 w kształcenie podyplomowe i szkolenia. W 2004 roku 58 procent agencji oszczędzało kosztem podróży i delegacji, 48 procent obcięło koszty związane z wyposażeniem biura. Swoich potencjalnych klientów agencje komunikacji w Niemczech widzą w branżach: finansowej, farmaceutycznej i handlowej.

PR Report rozszerzony
Magazyn PR Report, przy współpracy z hamburską firmą doradczą cherrypicker Agency Selection Serwis, rozszerzył roczną analizę dotyczący kondycji agencji PR-owskich. W tym roku po raz pierwszy PR Report przygotowuje również ranking liderów niemieckich agencji PR - „Agentur Performance Index”. W rankingu mogą wziąć udział agencje, których obrót w 2004 roku osiągnął sumę przynajmniej 1 miliona euro. Rynek usług i doradztwa PR w Niemczech nadal nie jest przejrzysty. „Tego typu inicjatywy mają wpłynąć na lepsze zrozumienie i klarowność branży. PR Report otrzyma wsparcie przy tej analizie od uznanych przedstawicieli i doradców PR z przedsiębiorstw i agencji” – poinformował PR Portal.

Kampanie – duży efekt za małą cenę
Podczas ostatniego spotkania Szwajcarskiego Towarzystwa Public Relations (ZPRG) odbyła się prezentacja pod tytułem „Kampanie – duży efekt za małą cenę”. O swoich doświadczeniach zdobytych podczas pracy dla organizacji Greenpeace opowiedział Peter Metzinger. „Najważniejszy jest cel, na którym opiera się idea całej kampanii. Dopiero potem pojawiają się środki, które pozwolą na jego osiągnięcie” – pisze persoenlich.com. Na początku nie należy podejmować żadnych kroków, tylko zanalizować sytuację i zdefiniować cel. Zasadniczym pytaniem jest - „co chcemy osiągnąć”.

Źródło:

O'Dwyer's PR Daily, CSRWire, PR Watch, PR Portal, persoenlich.com
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin