Z zagranicy

dodano: 
23.12.2005
komentarzy: 
0

Gold Anvil Award dla Ala Golina
Jak podał NewYork Times, Al Golin, założyciel i prezes GolinHarris, został uhonorowany 2005 Gold Anvil Award przez Amerykańskie Stowarzyszenie Public Relations. Nagroda jest najwyższym wyróżnieniem przyznawanym przez Stowarzyszenie. Dzięki niej GolinHarris jest teraz częścią Interpublic Group of Companies. Interpublic Group of Companies jest trzecim na świecie (po Omnicom Group i WPP Group) zespołem agencji działających w zakresie reklamy i marketingu. Ma swoje filie w 130 krajach, a wśród najbardziej kreatywnych agencji , które wchodzą w skłąd grupy, wymienia się m.in. McCann WorldGroup, Foote, Cone & Belding i Lowe & Partners. Interpublic oferuje usługi marketingu bezpośredniego, obsługi relacji z mediami i usług public relations poprzez takie agencje jak Draft, Initiative Media i Weber Shandwick.

Rząd Meksyku zatrudnił agencję PR
Rząd meksykański zatrudnił agencję PR, której działania mają poprawić wizerunek Meksyku w oczach Amerykanów. Jest to odpowiedź na amerykański projekt ustawy o imigrantach, która zakłada między innymi poszerzenie muru na granicy Stanów Zjednoczonych z Meksykiem. Teksańska agencja Allyn & Company zachęca amerykański Kościół, społeczeństwo i biznesmenów, aby zaoponowali przeciw temu projektowi. Szef agencji Rob Allyn był jednym z doradców zaangażowanych w kampanię gubernatorską George’a Busha. Jest też współodpowiedzialny za sukces obecnego prezydenta Meksyku Vincenta Foxa.

Zagraniczni dziennikarze zmieniają wizerunek Moskwy
O staraniach Moskwy na rzecz poprawy wizerunku pisze Julian Evans z Foreign Policy. „Nie jest sekretem, że Moskwa ma duży problem z wizerunkiem. Prezydent Putin pojawia się w nagłówkach prasowych przede wszystkim przy okazji aresztowań znanych biznesmenów czy kryzysów” – pisze Evans. Donosi, że w ramach prób zmiany tego negatywnego image’u Kreml stworzył własny anglojęzyczny program telewizyjny Russia Today. Będzie przedstawiał informacje ze świata, ale z rosyjskiej perspektywy. Pracować nad nim będzie ponad 300 dziennikarzy, z czego 70 pochodzi z zagranicy. Kreml wydał na to przedsięwzięcie 30 milionów dolarów, a zagranicznych dziennikarzy przyciągnął rocznymi pensjami w wysokości 60 tys. dolarów. Jednakże większość zagranicznych dziennikarzy jest świeżo po studiach, nie zna rosyjskiego, a ich wiedza o Rosji i jej polityce jest znikoma. Dla wielu to rosyjskie przedsięwzięcie jest po prostu rokiem przerwy na koszt Rosji. Już teraz na tej płaszczyźnie dochodzi do spięć pomiędzy nimi a rosyjskimi dziennikarzami, którzy wiedzą dużo więcej, a zarabiają 2 razy mniej.

Nagrody za pracownicze programy wolontariackie
W styczniu 2006 r. podczas National Conference Volunteering and Service zostaną wręczone nagrody Fundacji Points of Light i Volunteer Center National Network. Fundacja uhonoruje nimi przedsiębiorstwa, które wdrażają i wspierają programy działalności wolontariackiej wśród swoich pracowników. Głównymi kryteriami oceny firm, które zgłosiły swoje kandydatury, są: uznanie, że programy wolontariackie w miejscu pracy przyczyniają się do osiągania celów biznesowych, przyczynianie się do wprowadzenia, wspierania i promowania programów wolontariackich wśród pracowników i zarządzanie nimi tak samo jak każdym innym przedsięwzięciem, nakierowanie pracowniczej działalności wolontariackiej na poważne problemy społeczne. Fundacja Points of Light Foundation i Volunteer Center National Network mobilizują miliony wolontariuszy. Poprzez różnorodne programy zachęcają do działalności wolontariackiej przedstawicieli wszystkich grup społecznych. National Conference Volunteering and Service ma charakter głównie szkoleniowy. Co roku przyciąga 3000 liderów organizacji non-profit, biznesowych, rządowych i edukacyjnych.

Niemiecki rzecznik rządu
Wizyta Condoleezzy Rice w Niemczech ujawniła osobę rzecznika prasowego Angeli Merkel – Ulricha Wilhelma. BBC News przedstawiło jego profil przy okazji relacji ze spotkania. Wilhelm ma 44 lata i wcześniej zajmował się dziennikarstwem. Jak zostało powiedziane w BBC: cechuje go ładny uśmiech, lekko bawarski akcent i dyskretny urok osobisty. Pierwsze kroki w polityce stawiał w latach 1999-2003, kiedy sprawował funkcję rzecznika władz landu przy Edmundzie Stoiberze. Stopniowo w trakcie walki wyborczej pomiędzy Stoiberem i Schroederem zdobył oficjalne stanowisko rzecznika rządu. Jak zaznacza BBC, obecnie znajduje w bardzo delikatnym momencie kariery. Poprawne ułożenie relacji pomiędzy Niemcami a USA będzie wielkim testem jego umiejętności. Nawet jeśli dla wielu osób pozostanie postacią bez konkretnej twarzy, to właśnie on będzie miał największy wpływ na relacje pomiędzy tymi dwoma nacjami, cicho oswajając prasę.

Źródło:

Associated Press, New York Times, BBC
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin