Z zagranicy

dodano: 
06.01.2006
komentarzy: 
0

Konkurs amerykańskich specjalistów ds. komunikacji
League of American Communications Professionals (LACP) organizuje konkurs 2005 Inspire Awards Employee Communications. Jest to szansa do pokazania prowadzonej przez firmę polityki komunikacji pracowniczej oraz wewnętrznej. Konkurs zapewnia platformę wymiany informacji dla specjalistów tej dziedziny. Ma potwierdzić ich wartość dla rozwoju i kształtu przedsiębiorstwa, w którym pracują. W konkursie mogą brać udział organizacje non-profit, instytucje edukacyjne i agencje rządowe. Zgłoszenia należy nadsyłać do 17 lutego.

Nowy przewodniczący Global Alliance
Sej Motau z RPA został nowym przewodniczącym Global Alliance. Motau zastąpił na stanowisku Kanadyjczyka Jeana Valina, który podczas swojej kadencji w dużym stopniu przyczynił się do światowej unifikacji branży public relations. Sej Motau sprawuje swoją funkcję od 1 stycznia 2006 roku. W tym samym czasie w Berlinie odbyło się spotkanie Europejskiej Konfederacji Public Relations, na którym postanowiono, że jego nową przewodniczącą zostanie Szwedka Margaretha Sjoberg. Zadecydowano również o pełnej integracji CERP z Global Alliance. CERP będzie pełnić funkcje operacyjne Global Alliance w Europie.

Kontrowersje wokół kampanii Sony
Associated Press informuje o kontrowersjach, jakie budzi nowa kampania Sony, prowadzona w Filadelfii, San Francisco, Nowym Jorku i innych dużych miastach Stanów Zjednoczonych. Reklamówki prezentują graffiti przedstawiające agresywne, czarne postacie z charakterystycznymi szeroko otwartymi oczami na białym tle. Władze Filadelfii skierowały oficjalny protest do Sony, w którym stwierdzają, że kampania pogłębia stereotypy i uprzedzenia. Firma natomiast uważa, że próbowała jedynie dotrzeć do nastoletniego odbiorcy.

Nagrody „Creating Caring Communities” przyznane
Jak informuje Rosemarie Esposito na portalu bulldogreporter.com, MusesExploration.com przyznała nagrody „Creating Caring Communities” dla przedsiębiorstw, które w swojej działalności zwracają szczególną uwagę na aspekt społeczny. Wśród zwycięzców znalazły się firmy internetowe oraz agencje PR-owskie, prowadzące interesujące kampanie społeczne. Uroczystość wręczenia nagród odbędzie się 15 stycznia w Sonya Paz Fine Art Galery, Santa Clara, Kalifornia.

Kłopoty Forda
Marcin Gazda w portalu Marketing przy Kawie informuje o problemach, z jakimi musiał się zmierzyć koncern Ford Motors, którego działania marketingowe i reklamowe spotykają się z niechęcią i protestami zarówno konserwatywnych chrześcijan, jak i środowisk gejowskich. Ci pierwsi krytykują umieszczanie przez Forda reklam w pismach skierowanych do homoseksualistów oraz sponsorowanie marszy równości i poparcie małżeństw homoseksualnych. Konfliktowa sytuacja wpływa negatywnie na wizerunek firmy i stąd zajęli się nią specjaliści od PR. Gazda stwierdza jednak, że jak dotąd ich działania są nieefektywne i niekonsekwentne. Brakuje im sprecyzowanej strategii oraz odwagi.

Źródło:

Marketing przy Kawie, Assiociated Press, Bulldogreport.com; Rosemarie Esposito
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin