Z zagranicy

dodano: 
20.01.2006
komentarzy: 
0

Syn Blaire’a w agencji PR
Reuters donosi, że starszy syn premiera Wielkiej Brytanii, Euan, będzie zdobywał doświadczenie zawodowe w agencji PR Finsbury. Specjalizuje się ona w działaniach public relations dla branży finansowej. Właścicielem firmy jest agencja reklamowa WPP. Finsbury oferuje doradztwo strategiczne w korporacji, krajowe i zagraniczne fuzje przedsiębiorstw, relacje inwestorskie i public relations w sytuacjach kryzysowych. Klientami Finsbury są m. in. Vodafone, BSkyB i sieć supermarketów Sainsbury.

Badania blogów korporacyjnych
Edelman PR oraz Technorati zdecydowali o wspólnym przeprowadzeniu i opracowaniu badań nad międzynarodowym „bloggingiem”. Richard Edelman (CEO agencji Edelman) wraz z Peterem Hirshbergiem (VP Technorati) przygotowali teoretyczny wstęp do dokumentu prezentującego wyniki badań. Skupili się w nim, jak podaje Rosemarie Esposito, na języku korporacyjnym obecnym w blogach, trendach i zmianach, jakim podlega to medium. Celem przeprowadzonych badań było znalezienie odpowiedzi na pytanie o wiarygodność blogów korporacyjnych. Wyniki nie były zaskakujące. 38% respondentów odwiedza blogi częściej niż raz w tygodniu, 70% stwierdza, że chętnie otrzymałoby próbki towarów od firm, aby je ocenić w swoich blogach. 41% ankietowanych zaprzecza jakiejkolwiek współpracy z firmami, o których produktach pisze w elektronicznych dziennikach. 34% osób przy wyborze jakiejś oferty zakupu kieruje się najchętniej opinią zamieszczaną na innych blogach.

Koniec działalności ASG
The Aleksander Strategy Group, powiązana z lobbystą Jackiem Abramoffem, ma do końca stycznia zakończyć działalność. Abramoff oraz Tom DeLay, były prezes rady nadzorczej firmy, przyznają, że doniesienia mediów o oskarżonym lobbyście, uczyniły dalszą działalność przedsiębiorstwa praktycznie niemożliwą. Wśród klientów ASG znaleźli się m.in. Microsoft oraz Pharmaceutical Research and Manufacturers of America. 12 spośród pracujących dla ASG lobbystów planuje założenie nowej firmy oraz przejęcie jak największej ilości dawnych klientów ASG.

Jak przygotować dobry raport roczny
Na stronie LACP znajdujemy artykuł o tym, w jaki sposób przygotować dobry raport roczny. Są w nim wymienione największe błędy, jakie popełniają korporacje. Dla każdego z nich zostało przedstawione indywidualne rozwiązanie. Największym problemem jest nieumiejętność nawiązania więzi emocjonalnej z czytelnikiem. Jak zauważa LACP, „firma musi być zafascynowana sama sobą, swoim działaniem i perspektywami”. Drugim problemem, który dotyczy szczególnie firm w kryzysie, jest przygotowywanie „raportu pokuty”. Jest to dokument, który oszczędnością formy i treści pokazuje jak źle dzieje się w firmie. Takie działania jeszcze bardziej obniżają zaufanie do firmy. LACP sugeruje, że lepiej przygotować dokument, który nie będzie przyczyną oskarżeń o marnotrawstwo. Ważne jest również kolorystyka dokumentu. Powinna być ona dostosowana do kolorów służących do identyfikacji firmy. LACP radzi, by korzystać ze stylistyki logotypu firmy. Kolejnymi problemami są: używanie zbyt technicznego języka i wychodzenie z założenia, że wszyscy czytelnicy doskonale wiedzą, czym zajmuje się firma. W tekście znajduje się sugestia, że projekt tekstu należy dać do przeczytania jakiemuś nastolatkowi. Jego komentarz pozwoli zrozumieć, w których momentach przesadziliśmy z techniczną terminologią.

Nowa usługa PRWeb
Sieć branżowa PRWeb wprowadza nową usługę: Photowire. PRWeb, darmowy serwis dystrybuujący informacje prasowe oraz ogłoszenia wśród dziennikarzy i redakcji, wzbogacony został o fotografie i grafiki. Nowe elementy rozsyłane będą wraz z Open Source AJAX, narzędziem dbającym o jakość oraz czas dostarczania materiałów - czytamy na portalu bulldogreporter. Autorzy pomysłu wierzą, że ułatwi on współpracę PR-owców z mediami uczyni ją bardziej skuteczną.

Manning Selvage & Lee dla U.S. Army
Jak podaje portal odwyerpr.com, armia amerykańska zleciła agencji Manning Selvage & Lee uważne monitorowanie promilitarnych blogów. Jak przyznały władze agencji, ich uwaga skupiła się głównie na „nowych mediach”. Blogi są oceniane pod kątem rozprzestrzeniania pozytywnych informacji na temat wojny w Iraku. Według Washington Post, armia uważa promilitarne blogi za cenne medium, dzięki któremu można dotrzeć do żołnierzy lub tych, którzy planują wstąpienie do wojska. Agencja przyznała, że przynajmniej kilku autorów blogów otrzymało już maile oferujące stałe dostarczanie informacji na temat działań armii USA w Iraku z propozycją umieszczania ich w swoich dziennikach elektronicznych. Jeden z internautów, Donald Sensing, przyjął propozycję.

Wizerunek Pentagonu
W raporcie Defense Science Board wydrukowanym na łamach Press Action czytamy, że Pentagon skrytykowano za przegranie batalii o społeczne poparcie za granicą. W odpowiedzi na głosy niechęci, Pentagon dostarczył odpowiednich informacji prywatnym firmom, żeby udowodnić Kongresowi i krytykom, że robi coś w sprawie obrony własnego wizerunku poza granicami. W wyniku tych działań opinia o Pentagonie, zarówno w kraju, jak i poza jego granicami, tylko się pogorszyła. John H. Brown w wypowiedzi dla Press Action powiedział, że administracja państwowa uważa politykę zagraniczną za jeszcze jedną możliwość do kształtowania opinii w kraju.

Źródło:

www.bulldogreporter.com, Reuters, LACP Spin, www.pressaction.com, Washington Post
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin