.

 

Z zagranicy

dodano: 
27.01.2006
komentarzy: 
0

Wiarygodne źródła
Najnowsze badania poziomu wiarygodności źródeł informacji wskazały na zwycięstwo firm Microsoft oraz Online News.
Sondaż Trust Barometer został przeprowadzony przez agencję Edelman w 11 krajach wśród liderów opinii społecznej. Jego cel to ustalenie, jakie elementy wpływają na wiarygodność mediów, ale także przedsiębiorstw oraz ich polityki informacyjnej.
Badanie odkryło, że w USA najchętniej zaufaniem obdarza się „osoby takie ja”, to one są najlepszymi rzecznikami firm. Według wyników sondażu szeregowi pracownicy są uważani za bardziej wiarygodnych niż dyrektorzy generalni (42% wobec 28% w USA).
Badania potwierdziły zwiększającą się przewagę Internetu nad telewizją. Internet wygrywa nie tylko prędkością dostarczanych informacji, ale też podniesieniem ich wiarygodności. Popularność prasy pozostaje nadal na tym samym poziomie, ale rozwój publikacji online może zmienić tę sytuację.
Za najbardziej wiarygodne zostały uznane artykuły w specjalistycznych magazynach biznesowych.
Na wysokim poziomie nadal utrzymuje się zaufanie do organizacji pozarządowych. NGO, to instytucje cieszące się najwyższym poziomem zaufania we wszystkich krajach oprócz Brazylii i Japonii.

Rynek PR
Jak pisze The Economist, rola public relations jako skutecznego narzędzia marketingowego rośnie. Dzieje się tak ze względu to, że tradycyjne formy reklamy w coraz mniej skuteczny sposób przyciągają uwagę konsumentów. Według obliczeń Veronis Suhler Stevenson, nowojorskiej firmy inwestycyjnej specjalizującej się w rynku mediów, wydatki na PR w mijającym roku sięgnęły 3.7 miliarda dolarów. Zgodnie z jej prognozami wydatki na działania public relations będą rosły w skali 9% rocznie. To wzrost szybszy niż dotychczas osiągał cały rynek reklamy i marketingu, którego wartość szacuje się obecnie na 475 miliardów dolarów, z rocznym przyrostem 6.7% w skali roku. Przyrost obrotów w branży PR jest według firmy związaną z rynkiem mediów mediów ich ciągłym rozwojem oraz specjalizacja. Pisma branżowe coraz częściej korzystają z informacji dostarczanej im przez agencje PR.

Bill Dixon dla Lincoln Group
Jak czytamy w O’Dweyer’s PR Daily, Lincoln Group kontrahent Pentagonu wynajęty do rozpowszechniania informacji wśród dziennikarzy irackich gazet wzmaga swoje wysiłki. Firma zatrudniła Billa Dixona, doświadczonego PR-owca, jako szefa ds. relacji z mediami. Wcześniej Nixon prowadził media relations m.in dla. tak wpływowych firm jak Friedman, Billings i Ramsey Group oraz zarządzał działaniami public relations dla firm tej miary co Google i The Motley Fool. Pracował także przy kampaniach politycznych w Wisconsin, Kolorado, Kalifornii i Wirginii.

Hamas poprawi wizerunek
Jak podał Presserwis Hamas wynajął specjalistę ds. PR. Organizacja zainwestuje 180 tys. dolarów w poprawę wizerunku w Palestynie, UE i USA. Wypłaci je wynajętemu specjaliście - Nashatowi Aqtashy, wykładowcy uniwersytetu w Ramallah. Nie jest on członkiem Hamasu. Deklaruje,że będzie informował o faktach. Za jego poradą Hamas ma zaprzestać świętowania każdego udanego zamachu i nie mówic o zamiarach zniszczenia Izraela.

H&K dla energii atomowej
Agencja Hill&Knowlton (H&K) wygrała przetarg na obsługę Nuclear Energy Institute (NEI). Jak podaje Holmes Report, do H&K ma przygotować i wprowadzić działania promujące energię atomową. W swoich pracach agencja ma poświęcić szczególną uwagę projektowi Yucca Mountain. Jest to rządowa inicjatywa stworzenia w stanie Nevada składowiska odpadów radioaktywnych.
Firma H&K będzie współpracowała z agencją Penn Schoen&Berland, która przeprowadza badania i sondaże opinii dla NEI.
Kontrakt obejmuje działania, których celem jest stworzenie „społecznej koalicji” na rzecz energii atomowej. Jej uczestnikami mają być m.in. dostawcy energii, akcjonariusze, naukowcy, eksperci od spraw zdrowia, a także organizacje ekologiczne.

Blogi w liczbach
Opublikowano wyniki pierwszego europejskiego badania na temat blogów w działaniach PR i komunikacji. W jego ramach zbadano 587 PR-owców z 33 europejskich krajów. 71% z nich jest poniżej 40 roku życia, 52% stanowią mężczyźni, 48% ma wyższe wykształcenie w zakresie public relations lub komunikacji , 39% jest managerami, 59% pracuje w sektorze komunikacyjnym organizacji, a 81% w komórkach liczących nie więcej niż 10 osób. Blogi są całkowitą nowością dla 3,9% z nich, 27,8% słyszało o nich, 37,1% jest ich czytelnikami od czasu do czasu, a 31,2% czyta je regularnie. Nie używa ich w ogóle 26,4%,, czasami- 36,5%, co tydzień – 9,7%, częściej niż dwa razy w tygodniu, - 9%, każdego dnia pracy- 18,1%. Dwie trzecie respondentów wie, czym są blogi. 68% pisze lub czyta blogi, ale tylko 36% używa ich co tydzień. 32,1 % nie planuje wprowadzać ich w najbliższej przyszłości. 26, 6 zrobi to w ciagu 26, 6%, a 16,8 zadeklarowało, że blogi staną się jednym z wykorzystywanych przez nich narzędzi w najbliższym roku. W ostatecznym rozrachunku 32% nie planuje wprowadzenia blogów, 42% – chce to zrobić w zbliżającym się roku. Aż 31,3% nie widzi jasnych profitów z zakładania bloga, 22,1% nie znajduje w sobie umiejętności niezbędnych do prowadzenia blogów, 13,8 % nie ma na to pieniędzy. 44,4% badanych uważa, że nie można kontrolować tego, co znajdzie się na blogu. 40,6% jest zdania, że blogi można zintegrować z polityką firmy. 39,9% uważa, że blogi stwarzają możliwości twórcze dla wprowadzania nowych pomysłów, a dla 37,1% – stanowią one narzędzie reakcji na opinie konsumentów/czytelników. Dla PR-owców blogi są także możliwością do: wprowadzenia nowych technologii(33, 7%), niedrogiej platformy wymiany pomysłów(30,7%), angażowania pracowników (29,2%), bycia powiązanym z innymi blogami (26,2%) i wywierania wpływu na przesyłane przez firmę informację do społeczeństwa i dziennikarzy (23,3%).

Media najczęściej cytowane w Niemczech
Według danych Pressewisu Der Spiegel jest najczęściej cytowanym niemieckim medium. Z 2241 cytatami uplasował się przed tabloidem Bild, który był cytowany 1556 razy. Następne miejsce przypadło jego niedzielnemu wydaniu (1096 cytatów), kolejne zaś- tygodnikowi Focus. W pierwszej dziesiątce najczęściej cytowanych mediów jest tylko jedna telewizja- publiczna ARD. Przypadło jej 9 miejsce. Wśród portali internetowych najpopularniejsze były: Netzeitung (136) i witryna tygodnika Der Spiegel (122).

Źródło:

www.edelman.com, www.holmesreport.com, Spinning Nukes, The Economist, O’Dweyer’s PR Daily, Presserwis
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin