Z zagranicy

dodano: 
01.04.2005
komentarzy: 
0

VNR – c.d.
Amerykańskie media nadal rozpisują się na temat poruszonej niedawno przez The New York Times kwestii wykorzystywania przez media VNR (Video News Release) przygotowanych przez rządowe biura public relations bez podania źródła ich pochodzenia, o czym informowaliśmy tydzień temu. Komentatorzy zwracają uwagę, że korporacje stanowią dużo większe źródło VNR, podobnie jak i innych działań PR-owskich, które zatruwają „medialny ekosystem”. Widz będzie miał teraz jeszcze większy problem z odróżnieniem wiadomości od mini-reklamy, bowiem PR zaczyna niebezpiecznie przypominać reklamę. Zamiast wysyłać informacje prasowe z nadzieją, że zostaną one wyemitowane, firmy po prostu produkują wiadomości i wykupują na nie czas antenowy, zupełnie jak agencje reklamowe. Jednocześnie pojawiają się kolejne doniesienia o dziennikarzach prowadzących działalność PR-owską na rzecz rządu. Komentatorzy analizują również sytuację finansową stacji telewizyjnych, która doprowadziła do emitowania przez nie rządowych i korporacyjnych VNR.

Czerwcowe święto PR
Dni PR-u Niemcy będą obchodzić od 23 do 25 czerwca, a główne imprezy odbędą się w Mainz - zapowiedziało branżowe stowarzyszenie DPRG. Tematem przewodnim konferencji będzie „komunikacja przyszłości i nowe wyzwania dla branży”. Główne panele tematyczne dotyczyć będą: związku pomiędzy PR-em i dziennikarstwem, społecznej odpowiedzialności biznesu, komunikacji wewnętrznej oraz sytuacji kryzysowych. W drugim dniu tego święta Niemcy wybiorą nowy zarząd DPRG.

Legenda PR-u
Klaus O. Skibowski, uznany przez Niemieckie Towarzystwo PR (DPRG) za swojego honorowego członka, obchodził wczoraj swoje 80 urodziny. Dla uczczenia tego święta DPRG organizuje dzisiaj przyjęcie, na którym obecna będzie rodzina i przyjaciele solenizanta oraz władze DPRG. Urodzony na Mazurach Skibowski zajmuje się PR-em i publicystyką od 60 lat. Pracował dla Katolickiej Agencji Informacyjnej KNA, rozgłośni radiowej NWDR oraz dla pierwszego kanclerza Niemiec Konrada Adenauera. Wydał wiele książek poświęconych Polsce.

Kto pomoże New Jersey?
Amerykański stan New Jersey zbiera oferty od agencji na zagospodarowanie budżetu komunikacji marketingowej dotyczącej turystyki i rozwoju ekonomicznego – poinformował serwis O’Dwyer PR. Turystyka i przemysł farmaceutyczny to dwie najbardziej rozwinięte gałęzie przemysłu w tym stanie. Kontrakt ma zostać podpisany na trzy lata. Władze New Jersey chcą pokazać swój stan jako miejsce zarówno na wypoczynek wakacyjny, jak i atrakcyjne miejsce do pracy i założenia rodziny oraz wychowywania dzieci. Obecnie New Jersey nie cieszy się uznaniem wśród urlopowiczów, którzy uważają ten stan za nieco zniszczony i „nie na czasie”.

WHO szuka agencji
Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) ogłosiła przetarg na usługi PR i media relations w Stanach i Europie dla swojej sekcji ds. HIV i AIDS – czytamy w serwisie O’Dwyer PR. Głównym celem kampanii ma być zwiększenie świadomości oraz wytłumaczenie roli WHO w zwalczaniu wirusa HIV, jak również pozyskanie większych środków pieniężnych z publicznego i prywatnego sektora. Większość działań PR-owskich będzie skierowana na rynek amerykański, kanadyjski, brytyjski i francuski.

PR – Jobs + Karriere
Niemiecki Neues PR Portal przejął internetową giełdę pracy „Agenturcafe” i tym samym poszerzył swój dział PR – Jobs + Karriere. W tej chwili znajduje się w nim 196 ogłoszeń pracodawców i 30 ogłoszeń poszukujących zatrudnienia. Jak czytamy w wiadomościach na stronie, Neues PR Portal oferuje największy w Niemczech internetowy serwis pracy dla branży public relations.

Źródło:

neuesPR Portal, DPRG, The New York Limes, O’Dwyer PR, PR Watch, Broadcasting & Cable, Sarasota Herald-Tribune
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin