Z zagranicy

dodano: 
23.03.2006
komentarzy: 
0

Powrót reputacji
Portal holmesreport.com zamieszcza analizę wyników badania „Return of Reputation” , przeprowadzonego i opublikowanego przez agencję Hill&Knowltown, która korzystała ze wsparcia firmy badania opinii publicznej MORI. Badanie miało zasięg międzynarodowy i dotyczyło znaczenia dla wizerunku firm reputacji ich najwyższej kadry zarządzającej. Najważniejszy wniosek płynący z badania potwierdza przekonanie o bezpośrednim wpływie reputacji na wartość akcji firmy i jej kondycję finansową. Badanie wykazało również, że dla udziałowców największe znaczenie ma reputacja osób zatrudnionych w firmie na poziomie CEO, CFO i COO (odpowiednio 96%, 95% i 90% pytanych wskazało na decydującą rolę reputacji wymienionych osób przy podejmowaniu przez nich decyzji inwestorskich).

Internetowy serwis dla PR-owców z branży Healthcare
Bulldog Reporter donosi o nowej usłudze dla sektora Healthcare – Inside Health Media. Jest to serwis internetowy, który codziennie dostarcza informacji na temat mediów i dziennikarzy publikujących materiały na temat branży Healtcare. „Jeśli specjalizujesz się w Healtcare, Medical lub Fitness public relations zapraszamy cię do przetestowania bezpłatnej usługi on-line. Wystarczy zadzwonić pod numer 1-800-959 1059” - zachęcają twórcy serwisu. Dostępne są w nim informacje na temat bieżących wydarzeń i dane kontaktowe do prawie 5000 dziennikarzy.

Postępowanie kryzysowe w dobie zagrożenia wirusem H5N1
Na stronie bizcommunity.com czytamy o potrzebie przygotowania przez organizacje strategii kryzysowej w związku z rosnącym zagrożeniem wirusem H5N1. Agencje PR przygotowują się do tego, by w razie wybuchu epidemii zaplanować działania swoich klientów. Even Blom z firmy zajmującej się komunikacją kryzysową uważa, że firmy PR-owskie i departamenty komunikacji w firmach, bez względu na branżę, nie powinny bagatelizować zagrożenia wybuchu epidemii, ponieważ jeśli ona nastąpi nie będą miały drugiej szansy na jej ogłoszenie, będą musiały zrobić to natychmiast. Grupa zarządzająca kryzysem powinna więc wprowadzić system szybkiej komunikacji i monitorowania zachorowalności personelu i nieobecności spowodowanych chorobą oraz utworzyć plan komunikacji, który pomógłby firmom i organizacjom komunikować się z personelem, mediami, klientami, dostawcami i społecznościami lokalnymi oraz autorytetami medycyny. Taki plan powinien przewidzieć komunikację z pracownikami niewykształconymi, ponieważ wszyscy, bez względu na status, powinni być w jednakowym stopniu poinformowani o tym, jak rozwija się wirus w ich firmie; wiedzieć, że miejsce ich pracy jest bezpieczne i kiedy ewentualnie firma będzie się zamykać lub ponownie otwierać. Relacje z mediami pełnią w planie komunikacyjnym rolę kluczową. Zagrożenie wybuchem epidemii lub jej wybuch zmieni także sposób zarządzania firmą i kontaktowania się z dostawcami lub producentami. Muszą oni zostać szczegółowo poinformowani o tym, kiedy mają przestać dostarczać zamawiane produkty i kiedy zacząć ponowne dostawy. Powinni o tym zostać poinformowani także klienci i personel.

Wyniki badania Instytutu Komunikacji Korporacyjnej
Najważniejsze wnioski z badania Instytutu Komunikacji Korporacyjnej: CCI Corporate Communication Practices and Trends Study 2005
1. Największym wyzwaniem dla korporacji pozostaje budowanie zaufania w stosunkach ze wszystkimi podmiotami otoczenia: od relacji wewnątrz korporacji po wszystkich aktorów zewnętrznych.
2. Podczas gdy budżety przeznaczane na komunikację zwiększają się powoli, bardzo szybko wzrasta odpowiedzialność korporacji i w związku z tym od osób zajmujących się komunikacją wymaga się coraz więcej dając im do dyspozycji relatywnie mniejsze budżety.
3. Nastroje antyamerykańskie i ruch antyglobalistyczny powodują wrogość w stosunku do korporacji wielonarodowych, dlatego budowanie wiarygodnej kultury korporacyjnej jest kluczowe dla rozwoju tego typu przedsiębiorstw.
4. Komunikacja stała się elementem strategicznym korporacji, dlatego specjalistom ds. komunikacji często przyznaje się role równorzędne z kluczowymi stanowiskami w firmie.
5. Zagadnienia o znaczeniu globalnym takie jak outsourcing czy terroryzm sprawiają, że specjaliści ds. komunikacji umożliwiają firmom zrozumienie wpływu działań lokalnych na globalne i wydarzeń globalnych na lokalne.
6. Managerowie są lepiej wykształceni, dojrzali i otrzymują wyższe wynagrodzenia.
7. Nowe media i technologie błyskawicznie rozprzestrzeniają się i mają zasięg globalny, dodatkowo regulacje prawne dotyczące przejrzystości informacji i jej jawności sprawiły, że komunikacja stała się elementem strategicznym w działalności korporacji.
8. Od korporacji oczekuje się nie tylko, że będzie generować zyski, ale, że również będzie „dobrym obywatelem”.
9. Globalny terroryzm sprawił, że planowanie komunikacji kryzysowej stało się elementem o znaczeniu strategicznym dla istnienia korporacji.
10. Przejrzystość stała się najlepszym sposobem podtrzymywania dobrej reputacji firmy.
11. Słowo pisane pozostaje kluczową formą komunikacji korporacyjnej.
Globalne przedsiębiorstwa i ich marki mają wpływ na życie większej liczby osób niż jakikolwiek rząd. Korporacje pełnią w społeczeństwie nie tylko funkcje związane z działalnością komercyjną. Mogą spełniać funkcje dyplomatyczne ze względu na to, że operują w środowisku multikulturowym i rozumieją funkcjonowanie przedsięwzięć o zasięgu globalnym. Korporacje będą musiały zmierzyć się ze wzrastającą przejrzystością życia społecznego, nieustanną kontrolą ze strony mediów oraz rosnącym znaczeniem abstrakcyjnych wartości.

Źródło:

www.ferpi.it, www.holmesreport.com, Analyst Increasingly Focused on Corporate, CEO Reputation, 22.03.06, www.bizcommunity.com, www.bulldogreporter.com
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin