Z zagranicy

dodano: 
30.03.2006
komentarzy: 
0

Public diplomacy Niemiec
Niemcy, przygotowując się do mundialu, rozpoczęły kampanię wizerunkową. Jest to wspólna inicjatywa rządu oraz partnerów komercyjnych. Celem kampanii, określanej mianem nation branding, jest przekazanie myśli, że Niemcy to „kraj pomysłów”, a oficjalny tytuł akcji: „Deutschland – Land der Ideen”. W ramach kampanii stworzono portal internetowy zamieszczający materiały dla światowych mediów, zdjęcia, przygotowane przez Niemiecką Agencję Prasową. Materiały na temat innych państw są skonstruowane w ten sposób, aby odwoływały się do Niemiec. Jak podaje Presserwis, tekst o Polsce opowiada o Krakowskiej Gospodzie w Norymberdze i można go przeczytać w dwóch wersjach językowych, polskiej i niemieckiej.

PR wojska amerykańskiego
Jak podaje New York Times, przegląd firm PR-owskich odpowiedzialnych za prowadzenie programu ukrytej propagandy w Iraku, przeprowadzony przez wojsko amerykańskie, został ukończony, ale nie upubliczniony. Zgodnie z opinią wojskowych oficjeli, Lincoln Group nie popełniła żadnego wykroczenia płacąc za publikację artykułów o operacjach wojskowych oddziałów amerykańskich. Raport nie tłumaczy jednak tego, jak mała, młoda agencja zdobyła wysokobudżetowe, rządowe zlecenie i jak wygląda efektywność jej działań. Wciąż nie wiadomo także, w jaki sposób, w dobie internetu i wysokich technologii, przekłamania mogły dostać się do wojskowych broszur. W raporcie można natomiast znaleźć informacje o tym, że Lincoln Group spełniła swoje zadanie i będzie stawać do kolejnych przetargów dla projektów rządowych.

Spotkanie FAPRA w RPA
W dniach 20-23 maja w Johannesburgu odbędzie się konferencja Afrykańskiego Stowarzyszenia Public Relations (FAPRA). Spotkanie zatytułowano „Zarządzanie Reputacją Afryki”. Organizatorzy przypisują wydarzeniu wielką rangę nie tylko dla środowiska PR, ale dla wizerunku i przyszłości całego kontynentu. Konferencja FAPRA za cel obrała sobie umożliwienie kręgom związanym z PR wspólnego występowania w imieniu wszystkich organizacji: NGO’s, agend rządowych i sektora prywatnego. Vice przewodnicząca FAPRA, Kate Bapela podkreśla trudną sytuację PR w Afryce, spowodowaną warunkami politycznymi i gospodarczymi. Jej zdaniem, zjednoczenie się środowiska jest dlatego tak ważne dla rozwoju całego kontynentu. FAPRA powstała w 1975 roku na konferencji stowarzyszenia IPRA w Nairobi. Jest organizacją zawodową o charakterze non-profit, niezwiązaną z polityką.

Sześciu nowych członków International PR Network
IPRN, światowa organizacja niezależnych organizacji i konsultantów z branży komunikacji i public relations, przyjęła do swego grona sześciu nowych członków: 5 z Europy i jednego z Afryki Południowej. Tym samym ogólna liczba członków sieci wzrasta do 43. Ich łączne obroty to 50 milionów dolarów rocznie. Nowi członkowie to: Bepublic z Austrii, Fusion in Consulting z Belgii, Opinion Valley z Francji, Scoop PR z Holandii and Star Public Relations ze Szwecji. Nowym członkiem sieci z Afryki Południowej jest Red Cube Agency. Steve Mangold, obecny przewodniczący IPRN i COO agencji PRx Communications Strategists w San Jose, powiedział: „Europa i Afryka są największymi rynkami dla naszej sieci, dlatego też obecność na tych rynkach ma kluczowe znaczenie dla naszych klientów. Obecny rozwój pozwala pojedynczym agencjom konkurować z wielonarodowymi agencjami”.

Źródło:

Presserwis, www.bizcommunity.com, Plotting Africa’s reputation with PR, New York Times
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin